PdF:JVp019 English for Soc. Educators – A - Informace o předmětu
JVp019 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp019/01: Út 17:00–18:50 učebna 59, B. Allan
JVp019/02: Po 16:00–17:50 učebna 59, B. Allan - Předpoklady
- JVp001 Entrance test A2 || JVk001 Vstupní test A2 - AJ || JV001 Entrance test A2
A pass in JVp001 – Entrance test A2 - English. (Úspěšně absolvovaný předmět JVp001 – Vstupní test A2 - AJ.) The course is designed for students who are at least at the A2 level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp001. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (3)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-SP)
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to help students achieve B1 level knowledge of English within a social working context by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) within B1 level of CEFR.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to:
- Understand spoken and written English around topics of social education, childhood development, teenage and adult issues and adult education at a level approaching B1 of the CEFR;
- Communicate in English about social issues and childhood and teenage development issues towards a B1 level of the CEFR;
- Use selected social education and social issues terminology with natural and sophisticated control;
- Show a good command of selected grammar structures at B1 level of the CEFR.
- Osnova
- Multidisciplinary focus of social education is reflected in the topic-based orientation of the individual courses taught at the Faculty of Education. The topics in this course (A) have been chosen to reflect the social and legal dimension of social education. Course topics include:
- education systems
- Being a social educator
- Dealing with social issues regarding:
- - children
- - teenagers
- - adults
- Literatura
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for PET with answers : self-study grammar reference and practice. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 216 stran. ISBN 0521601207. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- Insight into PET. CUP 2004. ISBN 0-521--52755-4
- neurčeno
- www.macmillandictionary.com
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for social education purposes. Activities developing students' awareness of language skills and systems within B1 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities.
- Metody hodnocení
- 1 Active participation and attendance (work must be completed for any absence)
2 Continuous assessment during the semester (vocabulary, grammar, listening, reading, written and spoken work)
Throughout the course the approach of continuous assessment is applied where the minimum average required of the individual assignments is 65%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/
The course is taught in English. - Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/JVp019