PdF:NJ_M401 Rozšiřování slovní zásoby - Informace o předmětu
NJ_M401 Rozšiřování slovní zásoby
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M401/Kombi01: Pá 15. 3. 16:00–17:50 učebna 2, Pá 19. 4. 16:00–17:50 učebna 2, Pá 17. 5. 16:00–17:50 učebna 2, A. Brychová
NJ_M401/Prez01: každou sudou středu 12:00–13:50 učebna 38, A. Brychová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Kurses ist, die lexikalischen Kenntnisse der Studierenden zu erweitern und auch methodisch-didaktische Überlegungen zum Thema Wortschatzlernen und -lehren zu diskutieren.
- Výstupy z učení
- Studierende sind fähig die Wortschatzkenntnisse zu erweitern und den neugelernten Wortschatz nicht nur rezeptiv, sondern auch produktiv zu benutzen. Studierende bestimmen Themen und Fachbereiche, in denen sie Wissensdefizite subjektiv wahrnehmen, die sie beseitigen wollen. Sie entwerfen für sich und andere KomilitonInnen interaktive Aufgaben in der Applikation Quizlet (oder einer anderen), die zum Wortschatzlernen dienen werden.
- Osnova
- In den einzelnen Phasen des Kurses werden folgende Schritte gemacht: 1) Präsentation des zu erlerneden Wortschatzes anhand von ausgewählten Texten, Auswahl und Verteilung der Themen an Studierende 2) Entwurf bestimmter Lernaktivitäten 3) Übung mithilfe von den entworfenen Aktivitäten und von der App Quizlet (oder eineranderen) 4) Überprüfung der Kenntnisse mit einem Test
- Literatura
- DORNSEIFF, Franz. Der deutsche Wortschatz nach Sachgruppen. 8. Aufl. Berlin: Walter de Gruyter, 2004, 1 CD-ROM. ISBN 3110179229. info
- RÖMER, Christine. Der deutsche Wortschatz : Struktur, Regeln und Merkmale. 2., überarbeitete und ergä. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2019, 234 stran. ISBN 9783823382881. info
- WAHRIG, Gerhard. Deutsches Wörterbuch : mit einem Lexikon der Sprachlehre : [das universelle Standardwerk zur deutschen Gegenwartssprache ; der deutsche Wortschatz in über 260000 Stichwörtern, Anwendungsbeispielen und Redewendungen ; mit umfassenden Bedeutungserkläru. Edited by Renate Wahrig-Burfeind. 8., vollständig neu bearbei. Gütersloh: Bertelsmann, 2010, 1728 s. ISBN 9783577102414. info
- DORNSEIFF, Franz. Der deutsche Wortschatz nach Sachgruppen. Edited by Herbert Ernst Wiegand - Uwe Quasthoff. 8., völlig neu bearbeitete. Berlin: Walter de Gruyter, 2004, 231, 933. ISBN 3110098229. info
- Výukové metody
- Entwurf der Übungen, Übung im Seminar und Test
- Metody hodnocení
- Test
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/NJ_M401