SP2032 Specifické poruchy učení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP2032/KombiSem01: Pá 22. 3. 14:00–19:50 učebna 1, Pá 10. 5. 14:00–19:50 učebna 1, P. Dvořáčková
SP2032/PrezSem01: St 15:00–16:50 učebna 1, P. Dvořáčková
Předpoklady
SP2031 Specifické poruchy učení 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Základní charakteristika speciálně pedagogické péče (reedukace) u žáků se SPU. Speciální metody (postupy, pomůcky) zaměřené na zrakové a sluchové vnímání, rozvoj motoriky, orientace v prostoru, rozvoj řeči. Speciální metody (postupy, pomůcky) zaměřené na reedukaci dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie. Využití reedukačních metod v pedagogické praxi mateřských, základních, středních škol. Intervenční a stimulační aktivity a baterie při práci s cílovou skupinou.
Výukové metody
interaktivní seminář, diskuse, individuální/skupinová práce, praktické ukázky
Metody hodnocení
K ukončení předmětu je potřeba splnit následující požadavky: Plnění semestrálního úkolu dle zadání učitele Aktivní účast na semináři a 80 % docházky. Ukončení: Zkouška = písemný test. K úspěšnému absolvování student musí dosáhnout alespoň 70 %.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2025.