PdF:VVm009 Ateliér 2 - Informace o předmětu
VVm009 Ateliér 2
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. MgA. Ondřej Navrátil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VVm009/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Kamenický
VVm009/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Kovářová
VVm009/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Nedomová
VVm009/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Francová
VVm009/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Havlík
VVm009/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Horáček
VVm009/07: Rozvrh nebyl do ISu vložen. O. Navrátil
VVm009/08: Rozvrh nebyl do ISu vložen. B. Rozbořil
VVm009/09: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Stehlíková Babyrádová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (program PdF, N-VV2S) (3)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- - Rozšíření praktické výuky v navazující magisterské formě studia ve všech výtvarných disciplínách je zaměřeno na rozvoj kreativity, autorských dispozic a pracovních procesů v individuálně vybraných oblastech tvorby. Ateliér slouží zejména jako podpora přípravy prakticky vedených závěrečných prací, ovšem umožňuje také rozvíjet didaktické kompetence studentů v návaznosti na vlastní tvůrčí aktivity a pedagogické preference.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen v návaznosti na zvolené téma autorského projektu:
- vlastního tvůrčího výkonu
- orientovat se v technologických postupech, materiálu a odborné literatuře
- interpretovat svůj autorský projekt
- uvažovat o aplikaci výtvarně vyjadřovacích prostředků do své oborové odborné praxe - Osnova
- stanovení okruhu témat
- individuální výběr a formulace projektu na základě předloženého portfolia
- sběr dat, hledání inspiračních zdrojů, realizace souboru přípravných prací a skic, které ověří stupeň připravenosti
- finální zadání tématu
- realizace individuálního projektu
- Literatura
- povinná literatura
- Obsese. Edited by Vladimir 518, Photo by Tomáš Souček. Vydání první. V Praze: Yinachi, 2015, 505 stran. ISBN 9788090473584. info
- CÍSAŘ, Karel. Abeceda věcí : poznámky k modernímu a současnému umění. Vydání první. Praha: UMPRUM, 2014, 254 stran. ISBN 9788086863702. info
- POSPISZYL, Tomáš. Asociativní dějepis umění : poválečné umění napříč generacemi a médii (koláž, intermediální a konceptuální umění, performance a film). Vydání první. Praha: Tranzit.cz, 2014, 207 stran. ISBN 9788087259283. info
- LINDAUROVÁ, Lenka. Mezera : mladé umění v Česku 1990-2014. Vydání první. V Praze: Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014, 542 stran. ISBN 9788090531734. info
- doporučená literatura
- České ateliéry: 71 umělců současnosti. (2005). České ateliéry: 71 umělců současnosti (1. vyd.). Praha: Art CZ.
- OBRIST, Hans Ulrich. Stručná historie kurátorství. V českém jazyce vydání p. Kutná Hora: GASK - Galerie Středočeského kraje, 2012, 201 stran. ISBN 9788070561676. info
- KANDINSKY, Wassily. O duchovnosti v umění. Edited by Petr Wittlich, Translated by Anita Pelánová. Vyd. 2., nezměn. Praha: Triáda, 2009, 133 s. ISBN 9788087256084. info
- Mít a být : sběratelství jako kumulace, recyklace a obsese. Edited by Martina Pachmanová, Translated by Lucie Vidmar - Josef Fulka. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008, 223 s. ISBN 9788086863252. info
- Výukové metody
- Forma ateliérové výuky umožní studentům intenzivní práci na individuálně zadaných tématech, průběžnou kontrolu realizace projektu a v případě potřeby jeho transformaci a přesah do dalších fází studia.
- Metody hodnocení
- Průběžný sběr dat, intenzivní komunikace a vlastní tvůrčí realizace zvolených projektů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/VVm009