PdF:AJ0429 CLIL v praxi - Informace o předmětu
AJ0429 CLIL v praxi na ZŠ Labyrint
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Irena Válková (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- ! AJ5429 CLIL v praxi
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course objectives include: 1) exploring the theory of CLIL, 2) incorporating this theory into one's teaching approach, 3) showcasing the results.
- Výstupy z učení
- By delving into the theory of Content and Language Integrated Learning (CLIL), utilizing practical resources, implementing the theory in one´s teaching practice, engaging in reflection and discussion with practising teachers in Labyrinth (Brno), and collaborating with other students, students will gain a deeper understanding of the CLIL methodology and develop the ability to effectively plan and deliver CLIL lessons.
- Osnova
- 1. The concept of CLIL (Content and Language Integrated Learning) 2. Resources for incorporating CLIL into instruction 3. Developing a structured CLIL lesson plan/activities 4. Implementing CLIL activities/a CLIL lesson plan in the classroom 5. Evaluation and dialogue on one´s CLIL practices
- Literatura
- DALE, Liz a Rosie TANNER. CLIL activities : a resource for subject and language teachers. Edited by Scott Thornbury. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 284. ISBN 9780521149846. info
- COYLE, Do, Philip HOOD a David MARSH. CLIL : content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, x, 173. ISBN 9780521130219. info
- Výukové metody
- Individual learning, inquiry-based learning, lesson planning, reflection.
- Metody hodnocení
- 1. The concept of CLIL (quiz) 2. Lesson plan/a CLIL activity - preparation and presentation in Labyrinth (Brno) 3. Discussion (peer/teacher) 4. Reflection
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1913
The course does not have a fixed schedule. Students are expected to work independently or in groups, utilize online resources, and visit Labyrinth to implement and evaluate their CLIL activity or lesson plan. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ0429