AJ5429 CLIL v praxi_online

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno asynchronně
Vyučující
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
This course is designed for students who already teach English and who are interested in incorporating CLIL methodology into their practice.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 22/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 21/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course objectives include: 1) exploring the theory of CLIL, 2) incorporating this theory into one's teaching approach, 3) showcasing the results.
Výstupy z učení
By delving into the theory of Content and Language Integrated Learning (CLIL), utilizing practical resources, implementing the theory in one´s teaching practice, engaging in reflection and discussion, and collaborating with others, students will gain a deeper understanding of the CLIL methodology and develop the ability to effectively plan and deliver CLIL lessons.
Osnova
  • 1. The concept of CLIL (Content and Language Integrated Learning) 2. Resources for incorporating CLIL into instruction 3. Developing a structured CLIL lesson plan 4. Implementing a CLIL lesson plan in the classroom 5. Evaluation and dialogue on one´s CLIL practices
Literatura
  • DALE, Liz a Rosie TANNER. CLIL activities : a resource for subject and language teachers. Edited by Scott Thornbury. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 284. ISBN 9780521149846. info
  • COYLE, Do, Philip HOOD a David MARSH. CLIL : content and language integrated learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010, x, 173. ISBN 9780521130219. info
Výukové metody
Individual learning, inquiry-based learning, lesson planning, reflection.
Metody hodnocení
1. The concept of CLIL (quiz) 2. Lesson plan 3. Documented lesson/reflection 4. Discussion (peer/teacher) 5. Reflection
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=803
The course does not have a set schedule.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: online.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ5429