PdF:JVp054 ŠJ pro pedagogy - D - Informace o předmětu
JVp054 Španělština pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Elena Casas Cortada (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Čt 10:00–11:50 učebna 63
- Předpoklady
- JVp053 ŠJ pro pedagogy - C
Kurz je určen pro studenty se znalostmi nejméně na úrovni B1+, kteří jsou schopni rozumět hlavním bodům výpovědí na témata jako škola, práce, volný čas apod. Studenti též dokáží produkovat krátké texty a mluvené výpovědi na známá témata a stručně argumentovat a popsat své plány. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-GAL2S) (2)
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika pro učitele středních škol (angl.) (program PdF, N-SS)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem (program PdF, N-CJC2)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-CJ2) (2)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (2)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2) (2)
- Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-HV2S)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-CH2) (2)
- Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (3)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-OV2) (2)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-PR2) (2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-RJ2) (3)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (program PdF, N-VV2S) (3)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZE2) (2)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je přivést studenty na úroveň B2, rozvíjeny jsou všechny jazykové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní) na dané úrovni. Kurz je určen pro budoucí učitele a soustředí se na témata jako učení a vzdělávací systém.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni:
- rozumět mluvenému a psanému projevu na úrovni B2;
- napsat e-mail;
- komunikovat o učení a jednoduchých vzdělávacích tématech;
- připravit jednoduchou prezentaci;
- používat vybranou slovní zásobu z oblasti vzdělávání;
- užívat vybrané gramatické struktury na úrovni B1+.
- Osnova
- Vybraná témata kurzu:
- život na univerzitě
- vzdělávací systémy
- - v Česku
- - v ostatních zemích
- Literatura
- doporučená literatura
- CASTRO VIUDEZ, Francisca, Pilar DÍAZ BALLESTEROS, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 1 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 64 stran. ISBN 9788497783743. info
- Výukové metody
- Seminář - aktivity všestranně rozvíjející jazykové dovednosti studentů, důraz na mluvený projev, diskuze, dialogy, hraní rolí apod.
- Metody hodnocení
- Požadavky ke zkoušce:
- aktivní účast a docházka,
- portfolio
- průběžné úkoly během semestru
- Náhradní absolvování
- erweitertes Aufgabenportfolio nach Absprache
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Informace učitele
- https://www.ped.muni.cz/o-nas/katedry-a-instituty/cjv
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurzy B1 z bakalářského studia.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/JVp054