PdF:TGA002 Profesional Orientation - Informace o předmětu
TGA002 Profesional Orientation in the Field of Study
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Development of individual research and personal development, involvement in the professional work of the department, in international cooperation and in research projects.
- Výstupy z učení
- The student masters research procedures, develops his own research and presents it in a professional environment. He is oriented in current domestic and foreign knowledge in the field. He participates in the activities of the department.
- Osnova
- Participation in compulsory specialised events, processing of texts for scientific journals (WoS, SCOPUS, ERIH). Active participation in conferences (2x domestic, 1x foreign), lectures 150 hours during the whole study), development of research projects
- Literatura
- KIRSCHENMANN, J. Ästhetische Bildung und Identität: Fächerverbindende Vorschläge für die Sekundarstufe I-II. München: Schriftenreihe Kontext Kunstpädagogik 2006.
- STEARS, J. et al. Understanding Art Education. London – New York: Routledge 2010.
- ARNHEIM, R. Toward a Psychology of Art. Los Angeles: UCLA 2010.
- ARNHEIM, R. Art and Visual Perception. Los Angeles: UCLA 2004.
- Výukové metody
- Shared teaching model, organisation of specialised events, management of student projects
- Metody hodnocení
- Regular consultations with the mentor, semester comprehensive evaluation
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The course covers preparation for the student's individual research in the field of art pedagogy theory in the context of specific topics of the dissertation. The student, in cooperation with the mentor, resolves partial research tasks and presents the results of these findings in domestic and foreign specialised forums. The content of the subject is the preparation of specialised publications.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: The student must complete the course at least 8 times and at most 14 times during the study.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/TGA002