PdF:TGC004 Metodologie vědecké práce II - Informace o předmětu
TGC004 Metodologie vědecké práce II
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 10 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem je zaměření na zprostředkování teorie umění směrem k širší veřejnosti a poznání základů výtvarné publicistiky.
- Výstupy z učení
- Studující dokáží přenést výsledky výzkumu do praxe, umí napsat odborný i popularizující text. Osvojí si základy tvorby recenze, eseje, fejetonu, rozhovoru a dalších žánrů, umí vytvořit odbornou přednášku.
- Osnova
- Prezenční výuky 2 hodiny týdně Zpracování publicistických útvarů – glosy, recenze, fejetonu, katalogového hesla
- Literatura
- CHRÁSKA, Miroslav a kol. Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody. 1. vyd. Praha: Votobia, 2004. 319 s. ISBN 80-7220-210-3
- Allan, Roberta. Literatur in 5 Minuten. Ein Schnellkurs. Aus d. Amerikanischen von X. Osthelder. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Zweitausendeins, 2002. 269 s. ISBN 3-86150-440-5.
- Horáček, Radek - Fišer, Zbyněk - Havlík, Vladimír. Slovem, akcí, obrazem - příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno : Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2010. 162 s. SPISY PEDAGOGICKÉ FAKULTY MU sv. 146. ISBN 978-80-210-5389-2.
- Fišer, Zbyněk – Cholastová, Jitka. Tvorba odborného textu a techniky tvůrčího psaní na vysoké škole. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, V 7. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4396-1, s. 65–75.
- Böttcher, Ingrid (Hrsg.). Kreatives Schreiben: Grundlagen und Methoden; Beispiele für Fächer und Projekte; Schreibecke und Dokumentation. 1. Aufl. Berlin: Cornelsen Scriptor, 1999. 190 s. ISBN 3-589-05050-0.
- Fišer, Zbyněk. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 80-7239-182-8.
- Culler, Jonathan. Krátký úvod do literární teorie. Přel. J. Bareš. 1. vyd. Brno: Host, 2002. 168 s. ISBN 80-7294-070-8.
- HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
- Výukové metody
- Zpracování zprávy, recenze na výstavu a glosy. Tvorba aktivizujícího programu.
- Metody hodnocení
- Analýza textů, kritická diskuse
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/TGC004