PdF:TGC006 Výtvarná pedagogika – teorie a - Informace o předmětu
TGC006 Výtvarná pedagogika – teorie a výzkum
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 10 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Zkoumání stavu současného bádání v oboru, studium aktuálních domácích i zahraničních publikací, začlenění poznatků do vlastní výzkumné práce
- Výstupy z učení
- Studující se orientuje v teorii oboru, má přehled o aktuálních koncepcích a umí teoretické poznatky kriticky reflektovat ve vlastní výzkumné práci
- Osnova
- Rešerše literatury, kritická reflexe aktuálních zdrojů, komparace koncepcí jednotlivých osobností (nejméně 5 vybraných osobností)
- Literatura
- KIRSCHENMANN, J. Ästhetische Bildung und Identität: Fächerverbindende Vorschläge für die Sekundarstufe I-II. München: Schriftenreihe Kontext Kunstpädagogik 2006.
- BABYRÁDOVÁ, H. Rituál, umění a výchova. Brno: Masarykova univerzita 2002.
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Rituál, umění a výchova. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002.
- ARNHEIM, R. Art and Visual Perception. Los Angeles: UCLA 2004.
- SLAVÍK, J. – WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky I–II. Praha: Univerzita Karlova 2001-2004.
- ARNHEIM, R. Toward a Psychology of Art. Los Angeles: UCLA 2010.
- STEARS, J. et al. Understanding Art Education. London – New York: Routledge 2010.
- Výukové metody
- Vypracování eseje (cca 15 stran), práce s citacemi a rešerší vybraných titulů
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška, kritická analýza textu, 5 povinných konzultací
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/TGC006