PdF:PdNM_TAMV Theory and meth. of education - Course Information
PdNM_TAMV Theory and methodology of education
Faculty of EducationAutumn 2002
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Upper Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English (programme PdF, N-SPE)
- Upper Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - French (programme PdF, N-SPE)
- Upper Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - German (programme PdF, N-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English (programme PdF, N-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - French (programme PdF, N-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - German (programme PdF, N-SPE)
- Syllabus
- Pedagogical diagnostics of educational phenomena. Survey of potential educational problems and causes of them. Kinds of problems.
- Literature
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy (Alternative schools). Brno: Paido, 1995, 76 pp. ISBN 80-85931-00 -1. info
- KARNS, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem :zásady a cvičení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 151 s. ISBN 80-7178-032-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- MARÁDOVÁ, Eva, Jana MARHOUNOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Stanislav STŘELEC. Kapitoly z rodinné výchovy :pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1992, 157 s. ISBN 80-85298-84-8. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: konzultace Typ zkoušky: ústní
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2002/PdNM_TAMV