PdF:PdSZ_APAS Alternativní školství - Informace o předmětu
PdSZ_APAS Alternativní školství
Pedagogická fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jarmila Svobodová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Předpoklady
- PdSZ_UPD1, PdSZ_UPD2, PdSZ_ODI1, PdSZ_ODI2, PdSZ_STM, PdSZ_TMV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: přednost mají studenti 5 letého studia VVP; předpoklad: PdSZ_UPD1&&PdSZ_UPD2&&PdSZ_ODI1&&PdSZ_ODI2&&PDSZ_STM&&PdSZ_TMV - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy (program FI, C-CV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Obsahem predmetu je rozsírení informovanosti o moznostech alternativních postupů ve výchove a vzdelávání
- Osnova
- Terminology History The main features of the alternative ways of education Classification Types of the alternative schools Contemporary tendencies
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- Literatura, která bude na seminářích doplňována ke kazdému tématu: Průcha, J., Alternativní školy. Gaudeamus, 1994, Portál 1996. Rýdl, K., Reformní praxe v současných školských systémech. Praha 1990. Pol, M., Waldorfské školy...,FF MU, Brno 1995. Zelinková, M., Pomoz mi, abych to dokázal.Portál 1997. Rýdl, K., Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka. Strom 1998. Carlgren, L., Výchova ke svobodě. Baltazar 1991. Zuzák, T., Hledání vztahu k dítěti ve waldorfské pedagogice. Ostravská univerzita 1998.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2002/PdSZ_APAS