A2BP_DI2A Didaktika 2A

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL (Teaching English as a Foreign Language). They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose, evaluate and adapt materials for their lessons and they will learn how to diagnose their prospective studentsneeds and how to give effective feedback. Modes of delivery: - reading assignments - model-analysis,reflection - loop-input Practical tasks: - compiling Teachers Portfolio - microteaching
Osnova
  • 1. Introductory session 2. Principles in teaching illustrated by teaching vocabulary 3. Teaching pronunciation 4. Teaching grammar 5. Teaching listening 6. Teaching reading 7. Using literature and storytelling in lessons 8. Teaching culture 9. Teaching speaking 10. Teaching writing 11.-13. Troubleshooting, discussing burning issues in teaching
Literatura
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Metody hodnocení
Credit requirements: - active participation in sessions - teaching portfolio submitted in January - microteaching, lesson plan to be submitted
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2006.