PdF:PsSZ_UPS Úvod do psychologie - Informace o předmětu
PsSZ_UPS Úvod do psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (přednášející)
PhDr. Ivan Sobota, CSc. (náhr. zkoušející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Buganová - Předpoklady
- základy společenských věd na středoškolské úrovni
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy (program FI, C-CV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- společenské úkoly psychologie - vývoj psychologie - obecná psychologie - psychologie osobnosti
- Osnova
- 1. vymezení psychologie v jejím vývoji 2. metodologické otázky psychologie 3. struktura psychologických věd 4. psychologie osobnost, teoretické koncepce 5. jáství, procesy sebeuvědomování a autoregulace 6. motivace a zaměření osobnosti 7. psychologie schopností a inteligence 8. rozhodování, vůle, charakter 9. temperament a emocionalita 10. kognitivní procesy 11.vědomí, pozornost, paměť 12.autoregulace
- Literatura
- KERN, Hans. Přehled psychologie. Translated by Magdalena Machátová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 289 s. ISBN 80-7178-240-8. info
- Encyklopedie obecné psychologie. Edited by Milan Nakonečný. 2. rozš. vyd. Praha: Academia, 1998, 437 s. ISBN 80-200-0625-7. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Základy psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 1998, 590 s. ISBN 80-200-0689-3. info
- FÜRST, Maria. Psychologie :včetně vývojové psychologie a teorie výchovy. Translated by Jiří Horák. Olomouc: Votobia, 1997, 263 s. ISBN 80-7198-199-0. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Vyd. 1. Praha: Academia, 1996, 270 s. ISBN 8020005927. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. 1. vyd. Praha: Vodnář, 1995, 397 s., ta. ISBN 80-85255-74-X. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Průvodce dějinami psychologie. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1995, 174 s. ISBN 80-85937-23-9. info
- ATKINSONOVÁ, Rita L. Psychologie [Atkinsonová]. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 862 s. : o. ISBN 80-85605-35-X. info
- NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. Vyd. 1. Praha: Academia, 1995, 336 s. ISBN 8020005250. info
- HARTL, Pavel. Psychologický slovník. Illustrated by Karel Nepraš. 1. vyd. Praha: Budka, 1993, 297 s. ISBN 80-901549-0-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/PsSZ_UPS