PdF:SZ7BP_CJA3 Cizí jazyk C - jazyk anglický - Informace o předmětu
SZ7BP_CJA3 Cizí jazyk C - jazyk anglický
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. (plus 1 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Duncan Hendy, B.A. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_CJA3/01: Po 16:20–17:55 učebna 2
SZ7BP_CJA3/02: Út 17:10–18:45 učebna 3
SZ7BP_CJA3/03: St 12:50–14:30 učebna 21
SZ7BP_CJA3/04: St 14:35–16:15 učebna 39
SZ7BP_CJA3/05: Po 16:20–17:55 učebna 7
SZ7BP_CJA3/06: Út 10:15–11:50 učebna 54
SZ7BP_CJA3/07: St 15:30–17:05 učebna 5
SZ7BP_CJA3/08: Po 8:30–10:05 učebna 33
SZ7BP_CJA3/09: Po 10:15–11:50 učebna 38
SZ7BP_CJA3/10: Út 9:20–11:00 učebna 57
SZ7BP_CJA3/11: St 12:50–14:30 učebna 18 - Předpoklady
- The student must have already passed the credits in: SZ7BP_CJA1 and SZ7BP_CJA2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Obecné sylaby jednotlivých pedmt: (AJ). Cizí jazyk C: V rámci povinn-volitelného pedmtu Cizí jazyk C si student rozíí svoji jazykovou kompetenci o odbornou terminologii studovaného oboru, zdokonalí se i v dalích akademických lingvistických dovednostech. Pro sloení zkouky se vyadují zápoty z pedmtu Cizí jazyk A a B. Pi ústní zkouce z pedmtu Cizí jazyk C se proví odpovídající schopnosti etby odborného autentického textu - autenticky anglicky ci americky text predepsaneho rozsahu -, jako i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzaních témat. Povinne konverzacni tema pro vsechny studenty - "My field of study. Hot issues in my specialisation. Current resources" discussion.
- Osnova
- SZ7BP_CJA3 Cizí jazyk C - jazyk anglický Weeks 1-4 My field of study. Hot issues in my specialization. Current resources. (Special text -note-taking, skimming for main ideas, scanning, summarizing, interpreting the data, diploma work annotation) Weeks 5-7 People and cultural differences. Globalization versus national identity (Formal and Informal letters. Reading comprehension. Critical thinking. Opinion exchange) Weeks 8-12 Teaching profession. Advantages and disadvantages. Learning difficulties of pupils. Academic skills - CV, job application, advertisement, job interview, body language. Examination: A Analysis of an authentic English or American text (approximately 5000 words) linked to the students field of study. B Discussion - compulsory topic for all students while analyzing the special text during their examination - My field of study. Hot issues in my specialization. Current resources. C Conversation: 1. Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. 2. Growing up, growing old (adolescence, adulthood, ageing). 3. 21st century problems (environment, drug abuse, illnesses, wars, terrorism, etc) 4. Rules and restrictions. Crime and punishment. 5. Interpersonal relations. Non-verbal communication. 6. Mind, body, stress, health, sport. Healthy lifestyle. 7. Gender, race, ethnic minorities, immigration. 8. People and cultural differences. Globalization versus national identity. 9. Learning difficulties in the Czech school. 10. Teaching profession. Advantages and disadvantages.
- Literatura
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- VACEK, Jiří a Matthew NICHOLLS. English Texts With Tests II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2002, 109 s. Skripta. ISBN 80-210-2945-5. info
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- Metody hodnocení
- Practical language course. English for Academic Purposes. Oral examination including special text analysis. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Odborny anglicky text ke zkousce predlozte zkousejicimu nejpozdeji dva dny pred konanim zkousky. Ke zkousce se prihlasujte prostrednictvim www.is.muni.cz (SZ7BP_CJA3)
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každý semestr.
Nutno mit absolvovane predmety SZ7BP_CJA1 a SZ7BP_CJA2.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/SZ7BP_CJA3