PdF:AJPV_VMKA Vztahy mezi kulturami A - Informace o předmětu
AJPV_VMKA Vztahy mezi kulturami A
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Michael George, M.A. (cvičící)
Mark Worthington, Dip.RSA, BA (Hons) (cvičící) - Garance
- Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_VMKA/01: St 13:25–14:10 učebna 57
AJPV_VMKA/02: Út 10:40–11:25 učebna 12 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This is not a class in American or British studies, but rather a course in cultural fluency with the emphasis on the difference in social and cultural patterns between the Czech Republic and English speaking lands. American And British History are prerequisites, and the course must be followed by the continuing second half in the summer semester in which students will research, organize and present a class of their own on some aspect of inter-cultural differences. In the winter semester, classes will meet for two hours every fortnight and will be organized as traditional seminars in which students are assigned texts on a given subject and come to class prepared to discuss it in open conversation around the seminar table. The aim of the class is to: 1) provide future teachers of English with the cultural background necessary for language teaching; 2) give students the opportunity to speak in group situations and provide each individual the material, supervision and support to lead an hour's interactive class presentation; and 3) provide a cultural perspective that could mitigate the culture shock awaiting those students who will study abroad.
- Osnova
- 1. Introduction: migration, integration and the changing world 2. Culture shock and expectations 3. Culture and values in language education 4. Cross cultural dialogues 5. High/low context cultures 6. Symbol and gesture, cultural fluency 7. Culture in language teaching
- Literatura
- PETERSON, Brooks. cultural Intelligence. Intercultural Press, 2004. info
- SHULMAN, Myra. Cultures in Contrast. University of Michigan Press, 1998. info
- NOLLEN, Tim. Culture Shock. London: Kuperard, 1997. ISBN 1-85733-190-7. info
- MACIONIS, John a Nijole BENOKRAITIS. Seeing Ourselves. Prentice Hall, 1995. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/AJPV_VMKA