PdF:SZ2BP_Pd30 School policy I - Course Information
SZ2BP_Pd30 School policy and legislature I
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Miroslav Janda (lecturer)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Teacher Training in Foreign Languages - English Language (programme PdF, B-SPE)
- Teacher Training in Foreign Languages - German Language (programme PdF, B-SPE)
- Special Education (programme PdF, B-SPD)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Logopedy)
- Special Education (programme PdF, B-SPD, specialization Ostatní pedie)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - English (programme PdF, B-ZS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - French (programme PdF, B-ZS)
- Lower Secondary School Teacher Training in Foreign Languages - German (programme PdF, B-ZS)
- Course objectives
- The aim school management teaching is to familiarise the students with the conception and content of the subject school management, main contemporary directions and concepts, as well as with economic possibilities and tools in the school system of CR, to acquire the fundamentals of legal consciousness and acting on the basis of the knowledge of school and civic labour legislature.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova Obsah předmětu: Vzdělávací politika a makrořízení školství. Funkce, etapy a činnosti řízení výchovněvzdělávacích institucí. Osobnost ředitele školy. Psychologické aspekty řízení školy. Vzdělávací standardy jako nástroj řízení pedagogického procesu. Některé vybrané aspekty řízení výuky. Základní právní normy řízení výchovy a vzdělávání v ČR (zákony, vyhlášky). Marketing a škola. Vnější prostředí školy. Struktura vzdělávací soustavy v ČR. Vnitřní prostředí školy. Klima školy. Kultura školy, Evaluace školy. Strategické plánování školy. Vzdělávací programy. Příspěvek předmětu k rozvoji učitelských kompetencí: Výuka předmětu přispívá k rozvoji kompetence pedagogicko-didakticko-psychologické, kompetence komunikativní, kompetence řídící a kompetence plánovací a projektivní.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SZ2BP_Pd30