SZ7BP_DFL2 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 2

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Předpoklady
Znalosti odpovídající obsahu Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí a dovedností pro používání ActionScript 2. Naučit se vytvářet skript soustředěný do jednoho místa aplikace. Naučit se pracovat s funkcemi a proměnnými. Naučit se způsobům reakce na události. Naučit se dynamicky vytvářet instance základních objektů flashe a pracovat s nimi. Celá výuka je vedena s důrazem na čistotu kódu podle doporučení vývojářů Macromedia. S cílem umožnit snadnou spolupráci s grafiky a programátory při vytváření rozsáhlejších projektů s ohledem na snadnou opakovatelnost kódu.
Osnova
  • 1. Způsob návrhu interaktivní výukové opory(jak na problém, jeho specifikace s ohledem na didaktiku, obsah a užití, návrh grafické a interaktivní části z pohledu jejíhopoužití při výuce) 2. Základní prvky ActionScriptu 2 a 3(jazyk, syntaxe, orientace v on-line dokumentaci a v helpech, typy proměnných, umístění kódu na časovou osu a do externího souboru) 3. Instance objektů na scéně a způsoby přiřazení kódů(vytváření symbolů s vlastní inteligencí, podmínky if, if then, do while, switch case, for a jejich použití) 4. Deklarace a inicializace proměnných(striktní typování, používání, objekty typu Object pro uchování různých typů proměnných, proměnné na časových osách MovieClipů) 5. Objektově orientované programování(základní terminologie, statické a dynamické třídy, základní třídy implementované ve Flashi a příklady jejich použití) 6. Funkce, deklarace a volání(způsoby deklarací, funkce s a bez návratové hodnoty, předávání parametrů, vytváření funkcí, které umí používat default parametry) 7. Metody, vlastnosti a události základních tříd(praktické nasazení třídy Math, Key, Mouse, MovieClip, MovieLoader, Text, Sound a v závislosti na potřebách vzhledem k řešenému projektu popřípadě také dalších) 8. Ošetření událostí(ošetření událostí pomocí klasického událostního modelupro ActionScript2 a pomocí listenerů) 9. Dynamické vytváření objektů na scéně(dynamické vytváření objektů na scéně, instancionování objektů z knihovny dynamicky, načítání externích SWF, jejich řízení a volání jejich metod, načítání obrázků ze souborů) 10. Zacílení objektů, proměnných a funkcí(viditelnost globálních a lokálních proměnných, funkcí, zacílení objektů na scéně, zacílení objektů v různých úrovních) 11. Řízení animací pomocí ActionScriptu(jednoduché animace programátorsky,dynamické změny polohy, velikosti a pohyb v závislosti na objektech na scéně) 12. Složitější interaktivita(realizace multimediální studijní opory s vlastní inteligencí, jejíž obsah je závislý na oboru studia)
Literatura
  • WEISS Nate, Flash MX 2004 professional pro vývojáře webovských aplikací, Brno: ZONER Press, 2004, ISBN 80-86815-12-9
  • http://www.flash.cz
  • http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
  • DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
  • HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
  • http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
Metody hodnocení
Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů a ústní přezkoušení.
Navazující předměty
Informace učitele
Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet inteligentní interaktivní grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012.