AJPV_ASLI Akademické dovednosti: poslech

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh
Čt 10:40–12:20 učebna 21
Předpoklady
Advanced level of English
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The Academic Skills: Listening course includes listening to both monologic and interactive discourse and focuses on listening to lectures, note taking and discussion. The tasks are tailored so as to expose students to different standards of English as well as to different techniques and styles of lecturing and thus try to provide learners with material for discussion and critical assessment from a methodological point of view.
Osnova
  • 1.Spoken and written English. Contextualizing the talk. 2.Making predictions about the topic. Listening for main ideas. 3.Note taking without a handout. Using symbols and abbreviations. 4.Note taking with a handout. Using context, morphology and non- verbal cues to guess word meaning. 5.Monitoring understanding. Procedural vocabulary. 6.Assessing speaking styles. Hedging. 7.Listening for specific information. Comparing information from different sources. 8.Asking questions and discussing talk. 9.Summarizing the talk. Retelling talk. 10.Speaker attitude. Personal, cultural and cross-cultural perspectives.
Literatura
  • LYNCH, Tony. Study listening : a course in listening to lectures and note-taking. 2nd ed. Cambridge: University Press, 2004, 214 s. ISBN 0521533872. info
  • NUNAN, David. Language teaching methodology :a textbook for teacher. Harlow: Longman, Pearson Education, 2000, xiv, 264 s. ISBN 0-13-521469-6. info
  • WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 92 s. ISBN 0521221099. info
Metody hodnocení
Weekly double-period sessions Presence and participation at seminars is required. Preparation includes listening to longer texts which are discussed during the following sessions Performance during the sessions is the main critearion for getting the credit. Students should also hand in all written assignments.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=948
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016.