PdF:AJPV_ASLI Akademické dovednosti: poslech - Informace o předmětu
AJPV_ASLI Akademické dovednosti: poslech
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Čt 10:40–12:20 učebna 21
- Předpoklady
- Advanced level of English
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- The Academic Skills: Listening course includes listening to both monologic and interactive discourse and focuses on listening to lectures, note taking and discussion. The tasks are tailored so as to expose students to different standards of English as well as to different techniques and styles of lecturing and thus try to provide learners with material for discussion and critical assessment from a methodological point of view.
- Osnova
- 1.Spoken and written English. Contextualizing the talk. 2.Making predictions about the topic. Listening for main ideas. 3.Note taking without a handout. Using symbols and abbreviations. 4.Note taking with a handout. Using context, morphology and non- verbal cues to guess word meaning. 5.Monitoring understanding. Procedural vocabulary. 6.Assessing speaking styles. Hedging. 7.Listening for specific information. Comparing information from different sources. 8.Asking questions and discussing talk. 9.Summarizing the talk. Retelling talk. 10.Speaker attitude. Personal, cultural and cross-cultural perspectives.
- Literatura
- LYNCH, Tony. Study listening : a course in listening to lectures and note-taking. 2nd ed. Cambridge: University Press, 2004, 214 s. ISBN 0521533872. info
- NUNAN, David. Language teaching methodology :a textbook for teacher. Harlow: Longman, Pearson Education, 2000, xiv, 264 s. ISBN 0-13-521469-6. info
- WALLACE, Michael J. Study skills in english. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 92 s. ISBN 0521221099. info
- Metody hodnocení
- Weekly double-period sessions Presence and participation at seminars is required. Preparation includes listening to longer texts which are discussed during the following sessions Performance during the sessions is the main critearion for getting the credit. Students should also hand in all written assignments.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=948
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/AJPV_ASLI