PdF:OP3BK_CVIS Vzdělávání v informační spol. - Informace o předmětu
OP3BK_CVIS Vzdělávání v informační společnosti
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/0/1. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 125 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/125, pouze zareg.: 0/125 - Mateřské obory/plány
- DPS Mistr odborného výcviku (program PdF, C-CV)
- Pedagogické studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Předmět vzdělávání v informativní společnosti má poskytnout základní orientaci ve stále se zvyšujících nárocích moderní společnosti na úroveň připravenosti každého jejího člena pro plnohodnotný život. Je nutno znát charakter změn společnosti, rodiny, školy, vzdělávání a výchovy a osvojit si postoje a předpoklady kompetencí pro úspěšné vedení edukačních procesů. Kromě globálních pohledů je nezbytné uplatnit zřetel k situaci v ČR, tj. seznámit se s východisky a problémy rozvoje naší vzdělávací soustavy i s navrženým řešením v tzv. Bílé knize a v dalších důležitých materiálech.
- Osnova
- 1. Analýza jednotlivých modelů a kultur ve vzdělávání. 2. Charakteristické rysy informativní společnosti (společnosti poznání, znalostí) s ohledem na vzdělávání. 3. Změny v obsahu vzdělání (kurikula) a jejich důsledky. 4. Moderní výukové metody, pedagogická komunikace, využití multimédií ve výuce. 5. Osobnostní přístup k žáku, důraz na rozvoj dimenzí myšlení, podpora tvořivých potencí člověka, posílení morálních aspektů, multikulturní výchova.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu: vypracování seminární práce na jedno z těchto témat: - Moderní výukové strategie. - Moderní didaktická technika ve výuce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/OP3BK_CVIS