PdF:SZ7MP_1NB2 Cizí jazyk C - jazyk německý - Informace o předmětu
SZ7MP_1NB2 Cizí jazyk C - jazyk německý
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_1NB2/01: Út 7:55–9:35 učebna 21, M. Mészárosová
SZ7MP_1NB2/02: St 13:25–15:05 učebna 37, M. Mészárosová
SZ7MP_1NB2/03: St 15:15–16:55 učebna 41, M. Mészárosová - Předpoklady
- Deutschkurs auf dem Sprachniveau B2. Die Voraussetzung für die Teilnahme an diesem Kurs ist das Beherrschen von Grundlagen der deutschen Sprache auf dem Sprachniveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hra na varhany (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Pedagogika (program PdF, N-PD)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Základy společenských věd (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Dieser Sprachkurs bereitet die Studenten auf die Arbeit mit deutschen Fachtexten zu Studien- und Berufszwecken vor. Es wird mit Lese- und Hörtexten auf dem Sprachniveau B2 gearbeitet und spezifische Merkmale der Fachsprache in der Lexik, Grammatik und Stilistik werden berücksichtigt. Geübt werden auch mündliche Präsentationen sowie schreiben von Resümees, Kommentaren, Esseys und formellen Briefen.
- Osnova
- Thema 1: Menschen in Deutschland und in Tschechien: Lebensformen und Generationen Fertigkeiten: Eindrücke äußern, präsentieren, vergleichen, diskutieren, Befragung durchführen Grammatik: Nominalkomposita - Wortbildung, Relativsätze, Konnektoren -adversativ, indirekte Rede Thema 2: Zeit im Kulturvergleich, biologische Rhythmen Fertigkeiten: vergleichen und bewerten, Experiment beschreiben, Ratschläge formuliern Grammatik: Gradpartikeln, Konnektoren - temporal,Proportionalsätze, Verbpräfixe, Wortbildung Thema 3: Arbeit und Beruf: Die Zukunft der Arbeit, Innovative Ideen, Multikulturelle Zusammenarbeit Fertigkeiten: Vermutungen anstellen, Diagramm erläutern, Kommentar abgeben, Erfahrungen schildern Bewertung analysieren Grammatik: Verbvalenz, Konnektoren - kausale Beziehungen Thema 4: Lebensstil und Gesundheit Fertigkeiten: Kurzvortrag halten, Rollenspiele durchführen, Erfahrungen austauschen
- Literatura
- HÖPPNEROVÁ, Věra. Kontakte. Praha: Ekopress, 2005, 376 s. ISBN 80-86119-99-8. info
- WILLKOP, Eva-Maria, Claudia WIEMER, Evelyn MÜLLER-KÜPPERS, Dietrich EGGERS a Inge ZÖLLNER. Auf neuen Wegen : Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe und Oberstufe. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2003, 280 s. ISBN 3190016402. info
- Metody hodnocení
- Výuka je seminární, ukončená zápočtem se 2 kredity. Požadavky k zápočtu: 1. úspěšně absolvovaný písemný test vycházející z probrané látky, 2. aktivní účast na seminářích, 3. prezentace vybraného tématu nebo referát během semestru
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/SZ7MP_1NB2