PdF:SZ7MP_1RB2 Cizí jazyk C - jazyk ruský - Informace o předmětu
SZ7MP_1RB2 Cizí jazyk C - jazyk ruský
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
- Garance
- PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Předpoklady
- Znalost ruského jazyka na středně pokročilé úrovni - úroveň B1 podle ERR (absolvování dvousemestrálního kurzu v bakalářském studiu).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hra na varhany (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Základy společenských věd (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B2.Cílem výuky je rozvinout a doplnit základní dovednosti potřebné ke studiu odborné literatury, rozvinout dovednosti poslechové, komunikační, psaní v oblasti obecné i odborné.
- Osnova
- 1)Rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat o obecných (volný čas, místo bydliště, orientace ve městě, cestování) i odborných tématech (univerzita, systém školství, studovaný obor, bakalářská práce, diplomová práce). 2)Rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti bez problémů orientovali i v obtížnějších obecných i odborných textech. 3)Systematicky rozšiřovat slovní zásobu v obecné rovině, získat přehled o obecně-vědní slovní zásobě a o základní odborné terminologii (vést si individuální slovníček studovaného oboru). 4)Rozvinout poslechové dovednosti zejména v oblasi obecného jazyka. 5)Zopakovat a prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu 6) V písemném projevu zvládnout napsat: strukturovaný životopis, přihlášku ke studijnímu pobytu,korespondenci (prosba o zaslání materiálů, poděkování za zaslané, pozvání na konferenci)a krátké shrnutí odborného článku.
- Metody hodnocení
- Jazykové cvičení. Výuka je zakončena zápočtem. Podmínkou k udělení zápočtu je aktivní účast ve výuce, splnění úkolů zadaných v průběhu semestru a úspěšné vykonání zápočtového testu.
- Informace učitele
- Literatura: Nekolová, V. a kol.: Ruština (nejen) pro samouky, LEDA 2002. V ISu: Štěpánková, K.: Základy odborného stylu. V jazykové studovně v budově rektorátu (Žerotínovo nám., 5. posch.)jsou k dispozici skripta: Kiršová N.: Ruština pro geology a geografy, UJEP Brno, 1989; Hejč L.: Ruština pro biology, UJEP Brno, 1988; Štěpánková K.: Ruština pro fyziky, UJEP Brno, 1984; Hejč L.: Ruské konverzační texty, UJEP Brno, 1989.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Nelze zapsat jako volitelný, pokud je již zapsán jako povinně volitelný.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/SZ7MP_1RB2