PdF:AJ_DTVJ Dramatické techniky - Informace o předmětu
AJ_DTVJ Dramatické techniky ve výuce cizích jazyků
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh
- Po 17:05–18:45 učebna 19
- Předpoklady
- Intermediate knowledge of English Basic communicative methodology for EFL
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina (program PdF, B-ZS)
- Cíle předmětu
- Drama techniques as a tool for teaching a foreign language. The course will go through basic drama games to topic based games, unfinished materials, storytelling and structuring drama work. From simple activities that can be simply inserted into any EFL classroom up to structured drama that can go on for several sessions or even days. The students will go from experiencing prepared drama structures to creating a simple structure in groups. The groups will present their chosen structure of a topic/book in front of the classroom.
- Osnova
- 1. warm-ups and ice-breakers, name games 2. topic based games 3. using props, setting a simple scene 4. TIR (teacher in role)technique 5. using stories in the classroom 6. Improvisation 7. Unfinished materials as a tool for storytelling 8. Soundtracking, radio broadcasting 9. Structuring drama work 10. drama lesson planning - the structure of a drama lesson plan 11. working with textbooks - trying to make a drama lesson plan out of a textbook lesson. 12. presentation
- Literatura
- Krista Bláhová, Uvedení do systému školní dramatiky, Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy, Artama, Praha 1996
- Sarah Phillips , Drama with Children, Resource Books for Teachers, OUP, 1999
- Josef Valenta, Kapitoly z~teorie výchovné dramatiky, Hraní rolí ve výchově a vyučování, Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí, ISV
- Jonathan Neelands, Structuring drama work
- Nigel Toye and Francis Prendiville, Drama and Traditional Story for the Early Years, RoutledgeFalmers, 2000
- Charlyn Wessels, Drama, Resource Books for Teachers, OUP, 1987
- Eva Machková, Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998
- Norah Morgan, Juliana Saxton, Teaching Drama, Stanleyhornes (Publishers) Ltd, 1992
- Metody hodnocení
- 80% attendance active work during the semester drama lesson plan + presentation of the lesson plan
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1166
Kurz probíhá od 17:00 do 18:30 v učebně 19 budova C, Poříčí 7 - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/AJ_DTVJ