PdF:SZ2MP_Bi10 Environmentální vzdělávání - Informace o předmětu
SZ2MP_Bi10 Environmentální vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/1. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející)
doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Renata Čtvrtníčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět přibližuje základní paradigma současné společnosti - rozpor mezi využíváním přírodních zdrojů a poškozováním životního prostředí nejrůznějšími vlivy. Posuzuje souvislosti a následky, dokladuje zákonitosti. Dokladuje jeho význam v rámci vzdělávání všech skupin studentů i všech úrovní vzdělávání.
- Osnova
- Úvod, úkoly a cíle environmentalistiky, základní pojmy TUR (předpoklady), environmentalistika ve škole, ekol. domácnosti Základní ekologické pojmy (populace, společenstva, ekosystém, faktory) Toky látek a energií, ochrana přírody, druhů Regionální ekologie a chemie, postav. učitele Polutanty, toxicita, prevence, Odpadní látky Energie - zdroje, výhodnost versus nevýhodnost Životní prostředí obecně – úvod Životní prostředí České republiky Krajina
- Literatura
- BERGER, Josef. Ekologie :učebnice pro gymnázia a střední odborné školy. České Budějovice: KOPP, 1998, 195 s. ISBN 80-7232-013-0. info
- GRALLA, Preston. Jak pracuje životní prostředí. Translated by Vratislav Nechuta, Illustrated by Cherie Plumlee. Brno: Unis, 1995, 212 stran. ISBN 156276232X. info
- MÁCHAL, Aleš, Mojmír VLAŠÍN a Dagmar SMOLÍKOVÁ. Desatero domácí ekologie. 3. vyd. Brno: Rezekvítek, 2002, 159 s. info
- další viz studijní materiály
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška, integrovaný pohled (více lektorů). Závěrečné hodnocení: a) písemný projev (orientace v problematice - testová forma) b) písemná práce - environmentální problematika regionu
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wgeo
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/SZ2MP_Bi10