PdF:Ze2MP_OXS7 Integr. terén. výuka - Jedov. - Informace o předmětu
Ze2MP_OXS7 Integrovaná terénní výuka - Jedovnice
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 1 týden. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Daniel Borecký, CSc. (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící)
PhDr. Dana Hübelová, Ph.D. (cvičící)
prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
Katedra geografie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Kateřina Brabcová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Terénní výuka je komplexní výuková forma, která v sobě zahrnuje progresivní výukové metody (pokus, laboratorní činnosti, krátkodobé a dlouhodobé pozorování, projektová metoda, kooperativní metody, metody zážitkové pedagogiky…) a různé organizační formy výuky (vycházka, terénní cvičení, exkurze, tematické školní výlety – expedice…). Těžiště této výukové formy spočívá v práci v terénu – především mimo školu. Celou výukou se rovněž prolíná pohyb, jako prostředek terénního výzkumu a tím přispívá i ke zdravému životnímu stylu. V terénní výuce přitom nejde jen o získávání kvantitativních ukazatelů z terénního výzkumu, ale zejména o vnímání určitého místa i z jeho kvalitativní stránky.
- Osnova
- Verification of systems of different types of outdoor activities focused on individual thematic circles of geography curriculum and other science or social subjects. The training takes place in Jedovnice, the professional workplace of science section. Activities are focused on as follows: 1. Learning how to work out geographic characteristics of a small area. 2. Learning how to use the following geographic skills in fieldwork: - work with compass and with various types of maps, aerial photographs and orthophotomaps; - plotting of various situations onto base maps 1:10 000; - creation of height profile and route length from tourist maps; - plotting of route onto thematic maps and confrontation with reality; - creation and description of a panoramic sketch; - comparison of changes in the landscape by means of historic and contemporary aerial photographs and confrontation with reality; - monitoring of weather changes; - creating photo-documentation; - working with natural materials; 3. Seeking new suitable activities during which the pupils can train the above-characterized skills. 4. Creating worksheets and other helping materials.
- Literatura
- Hofmann,E. a kol. Integrované terénní vyučování. Brno, Paido 2003, ISBN 80-7315-054-9
- KORVAS, Pavel a Eduard HOFMANN. Orientace v přírodě. 2008. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 96 s. Vydání 1. ISBN 978-80-210-4715-0. info
- Metody hodnocení
- Bloková výuka. Zpracování projektů.
- Informace učitele
- Podrobné požadavky a literatura aktualizovány ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: 1 týden.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/Ze2MP_OXS7