Ps7BK_BcPr Bakalářská práce

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Otto Čačka (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Předpoklady
Zvládnutí všech odborných předmětů bakalářského studia, zejména předmětů s metodologickým potenciálem.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V bakalářské práci má student prokázat, že je schopen řešit odborné problémy s využitím adekvátních diagnostických a výzkumných metod a technik. Cílem předmětu je informovat studenty o základní struktuře práce a jejím písemném zpracování. Práce studentů mohou být zaměřeny na psychologické aspekty procesu výchovy a vzdělávání v různých souvislostech. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Studenti jsou v rámci jednotlivých specializací vedeni k tomu, aby uměli definovat téma své práce, formulovat výzkumný problém a výzkumné otázky. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými metodami a technikami a aplikují je na vlastní projekt bakalářské práce. Na konci kurzu by měl bát student schopen pracovat s výzkumnou metodou a orientovat se v literatuře.
Osnova
  • Osnova bakalářské práce obsahuje předmluvu (úvod); historii řešené problematiky; teoretická východiska pro vlastní práci; popis zkoumaného vzorku a použitých metod; výsledky vlastního zkoumání a jejich interpretace; závěry pro pedagogickou teorii a praxi; diskuzi; použitou literaturu citovanou podle platné bibliografické normy a přílohy.
Literatura
  • KOHOUTEK, Rudolf. Metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. První vydání. Brno: Masarykova univerzita.Pedagogická fakulta., 2006, 96 s. Pedagogická fakulta. ISBN 80-210-3932-9. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
  • SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 791 s. Studium. ISBN 80-7178-545-8. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
Výukové metody
individuální konzultace, vypracování textu práce, domácí příprava, sběr dat, četba
Metody hodnocení
zápočet - individuální konzultace (100% účast), odevzdání bakalářské práce a její schválení vyučujícím
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010.