PdF:Ps7BK_BcPr bakalářská práce - Informace o předmětu
Ps7BK_BcPr Bakalářská práce
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Otto Čačka (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. - Předpoklady
- Zvládnutí všech odborných předmětů bakalářského studia, zejména předmětů s metodologickým potenciálem.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika - inkluzivní vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- V bakalářské práci má student prokázat, že je schopen řešit odborné problémy s využitím adekvátních diagnostických a výzkumných metod a technik. Cílem předmětu je informovat studenty o základní struktuře práce a jejím písemném zpracování. Práce studentů mohou být zaměřeny na psychologické aspekty procesu výchovy a vzdělávání v různých souvislostech. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Studenti jsou v rámci jednotlivých specializací vedeni k tomu, aby uměli definovat téma své práce, formulovat výzkumný problém a výzkumné otázky. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými metodami a technikami a aplikují je na vlastní projekt bakalářské práce. Na konci kurzu by měl bát student schopen pracovat s výzkumnou metodou a orientovat se v literatuře.
- Osnova
- Osnova bakalářské práce obsahuje předmluvu (úvod); historii řešené problematiky; teoretická východiska pro vlastní práci; popis zkoumaného vzorku a použitých metod; výsledky vlastního zkoumání a jejich interpretace; závěry pro pedagogickou teorii a praxi; diskuzi; použitou literaturu citovanou podle platné bibliografické normy a přílohy.
- Literatura
- KOHOUTEK, Rudolf. Metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. První vydání. Brno: Masarykova univerzita.Pedagogická fakulta., 2006, 96 s. Pedagogická fakulta. ISBN 80-210-3932-9. info
- HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
- SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 1. vyd. Praha: Portál, 2001, 791 s. Studium. ISBN 80-7178-545-8. info
- GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
- Výukové metody
- individuální konzultace, vypracování textu práce, domácí příprava, sběr dat, četba
- Metody hodnocení
- zápočet - individuální konzultace (100% účast), odevzdání bakalářské práce a její schválení vyučujícím
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/Ps7BK_BcPr