PdF:SP4MK_CJFJ Analýza odborného textu - Fj - Informace o předmětu
SP4MK_CJFJ Analýza cizojazyčného odborného textu - francouzský jazyk
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/15. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Předpoklady
- Předpokladem pro vstup do předmětu Cizí jazyk D - jazyk francouzský je úspěšně absolvovaný předmět Cizí jazyk C - jazyk francouzský.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Požadované znalosti na úrovni B1 (ERR) se prověřují vstupním testem na úvodní konzultaci. Předmět si zapíší pouze ti studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test. - Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství odborných předmětů pro základní a střední školy - specializace obchod a služby (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk D - jazyk francouzský připravuje studenty na práci s odbornými francouzskými texty ke studijním i profesním účelům. Ve výuce se pracuje s texty psanými i mluvenými se zaměřením na specifické jevy odborného jazyka v rovině stylistické, gramatické i lexikální na úrovni B2 Evropského referenčního rámce. Jsou procvičovány především následující dovednosti: různé styly čtení a poslechu textu, diskuse k tématu, shrnutí textu, referát a prezentace. Na závěr tohoto kurzu by měl být student schopen: rozpoznat různé styly čtení a poslechu textu; diskutovat k tématu; shrnout text.
- Osnova
- Ve výuce se používá doporučená učebnice a vybrané odborné texty podle studijního zaměření posluchačů.
- Literatura
- COTENTIN-REY, G. Le résumé. 1. vyd. Paris : CLE International, 1992. 124 s. ISBN2-19-033372-5.
- GIRARDET, J. Le Nouveau sans frontières 4 . Arts - Culture - Littérature. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 222 s. ISBN 2-19-0333480-2.
- Adam, J.-M. (ed.). La linguistique textuelle : introduction à l'analyse textuelle des discours. Paris : Armand Colin, 2005. 234 s. ISBN 2-200-26752-5.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, konzultace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zkouška. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je vyučován ve francouzštině a je zakončen testem na úrovni B2.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SP4MK_CJFJ