PdF:SZ7BP_2NB1 Nj pro pedagogy B - Informace o předmětu
SZ7BP_2NB1 Němčina pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Mgr. Pavla Pospíšilová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2NB1/01: Út 10:40–11:25 budova C - učebna 8, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/02: Út 12:30–13:15 budova C - učebna 8, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/03: St 8:50–9:35 učebna 41, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/04: St 9:45–10:30 učebna 41, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/05: St 10:40–11:25 učebna 41, M. Mészárosová - Předpoklady
- SZ7BP_1NB1 Němčina pro pedagogy - A
SZ7BP_2NB1 ist die Fortsetzung des Deutschkurses SZ7BP_1NB1 auf dem Sprachniveu B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Die Voraussetzung für die Teilnahme ist der erfolgreiche Abschluss des Kurses SZ7BP_1NB1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz navazuje na předmět Němčina A z JS 2009 - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Der Schwerpunkt dieses Kurses ist Deutsch als studienbegleitende Sprache und die weitere Entwicklung der Sprachfertikeiten auf dem Niveau B1.Das Ziel des Unterrichts ist: 1. das Verstehen von authentischen deutschen Lese-und Hörtexten,die relevant für das Studium und die Studienrichtung sind, Einübung von Lese-und Hörstrategien 2.mündliche Präsentationen und Diskussionen, Gespräche führen, argumentieren, eigene Meinung ausdrücken 3.Briefe und kurze formelle Texte schreiben
- Osnova
- Themen: 1. Hochschulstudium 2. Masaryk-Universität 3. Die ältesten Unis in Europa 4. Pädagogische Fakultät der Masaryk-Universität 5. Pädagogik 6. Lehramtsstudium Grammatik: Morphologie und Syntax, Wortbildung, - Stufe B1
- Literatura
- doporučená literatura
- PERLMANN-BALME, Michaela. Themen 3 aktuell. Ismaning: Hueber Verlag, 2004, 168 s. ISBN 3-19-001692-5. info
- Výukové metody
- Seminare Praktische Übungen - Sprachkurs
- Metody hodnocení
- Deutschkurs,abgeschlossen mit einer Prüfung, die aus dem schriftlichen und mündlichen Teil besteht. Die Prüfung: 1.Schriftlicher Test in der letzten Unterrichtswoche: Leseverstehen, Hörverstehen,grammatische und syntaktische Konstruktionen (70%) 2. Mündliche Prüfung: A. Mein Studium an der Hochschule und mein Studienfach - eine Information und ein Gespräch B. Präsentation eines authentischen deutschen Textes mit Bezug auf die jeweilige Studienrichtung, am besten auf eine Seminararbeit oder auf eine andere Arbeit,Umfang des Textes 4 bis 5 Seiten A4 C. Diskussion zu dem Thema des präsentierten Textes, bzw. der ganzen Arbeit D. Konversation zu einem von den Themen aus dem Unterricht (1. und 2. Semester)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Závěrečný písemný test na úrovni B1. Minimální úspěšnost 70%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/SZ7BP_2NB1