SC4MK_MARK Marketing

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/1. 14 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová
Rozvrh
So 15. 10. 8:40–11:30 učebna 24, So 5. 11. 8:40–11:30 učebna 24, So 3. 12. 14:30–19:30 učebna 24
Předpoklady
( SC4MK_PRVC Projektování a výzkum ve VČ && SC4MK_MIVC Management a řízení VČ instit. )&&!NOWANY( SC4MK_INMK Interkulturní aktivity , SC4MK_MAPX Management sociální prevence , SC4MK_ENEV Environment. edukace v Evropě )
Předmět je povinnou součástí kombinovaného magsiterského studia oboru Sociální pedagogika. Předpokladem pro jeho ukončení je splnění úkolů vymezených sylabem předmětu a úspěšným získáním zápočtu. Dílčí předpoklady pro ukončení: individuální studium povinné literatury; základní orientace v elektronických dokumentec; písemné zpracování vybraného problému marketingové komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Předmět je povinnou součástí profilace Pedagogika volného času
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Sociální dimenze transformace, předmět funkce a význam marketingu v soudobém světě, specifické oblasti tržního prostředí, formy distribuce, různost prostředí marketingové činnosti, význam veřejnosti a veřejného mínění, možnosti a meze public relations, podstata reklamního působení, vztah reklamy, public relations a marketingu, předpoklady vývoje reklamního odvětví, vztah výrobku a reklamy, vymezení úlohy managementu. Po ukončení předmětu by měl student být schopen pochopit základní principy fungování tržních vztahů ve sportřební výkonově orientované společnosti.
Osnova
  • Předmět, funkce a sociální aspekty marketingové komunikace. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Princip segmentace trhu. Skladba marketingového mixu. Hlavní známé zákonitosti marketingu. Tržní perspektiva v procesu regionální a globální integrace. Podstata etiky podnikání. Smysl, obsah a podstata pěstování vztahů s veřejností. Principy krizové komunikace s veřejností. Tvorba image a goodwillu. Základní klasifikace třídění reklamy. Zásady autorské reklamní práce. Vymezení úlohu managementu na pozadí měnících se požadavků trhu. Vztah úspěšnosti a prospěšnosti podniku. Měřítka manažerských schopností.
Literatura
  • SEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT. Základy marketingu. Brno: PAIDO, 2002, 55 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-019-0. info
Výukové metody
Výuka formou přednášek, vyžadujících pravidelnou individuální přípravu a samostudium studentů. Diskuse, prezentace zadaných úkolů.
Metody hodnocení
Výuka: přednášky. Ukončení: zápočet na základě splnění úkolů zadaných sylabem (viz předpoklady předmětu).
Informace učitele
OKORUHY K UKONČENÍ PŘEDMĚTU: Pojem sociální transformace. Charakteristika dnešního volného trhu. Podstata tzv. společnosti organizací. Úloha právního systému v podmínkách volného trhu. Podstata marketingu. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Skladba marketingového mixu. Podstata etiky podnikání. Historický vývoj a dnešní styl public relations. Podstata firemní kultury. Historický vývoj a funkce reklamy. Předpoklady účinnosti reklamního působení. Základní obsah zlatých pravidel reklamy. Důvody renesance tiskové reklamy. Úkoly manažerů v kontextu podnikové etiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je součástí profilace Pedagogika volného času.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014.