PdF:SZ1041a Environmental Education - Informace o předmětu
SZ1041a Environmental Education
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D. (přednášející)
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc. (přednášející)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Vystrčilová, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 30. 9. 15:10–16:30 kancelář vyučujícího, Pá 11. 11. 15:10–16:30 kancelář vyučujícího
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should be able to: - work (1) with information about ecological categories (population, ecosystem); - know (2) difference between ecology and environmentalistic; - understand (3) global environmental problems; - work (4)with ecological-environmental informations; - make (5) environmetally positive deductions. In the lecture crucial problems of the contemporary human society are discussed – usage of natural resources and conversion of environment. Lecture is intent on education of students - future teachers.
- Osnova
- 1. Main goals of environmentalistics, basic concepts. 2. Environmetalistics in school and household. 3. Basic ecological (biological) concepts. 4. Running of matter and energy. Protection of nature. 5. Ecology and chemismy, role of a teacher. 6. Polutants, toxicity, preventiv. 7. Energy. 8. Environment generally. 9. Environment of the Czech Republic. 10. Landscape.
- Literatura
- FREEDMAN, Bill. Environmental ecology : the ecological effects of pollution, disturbance, and other stresses. 2nd ed. San Diego: Academic Press, 1995, xiii, 606. ISBN 0122665422. info
- Výukové metody
- Lectures, four lecturers (biologist, chemist, physicist, geographer).
- Metody hodnocení
- Colloquium - a) basic orientation in the problematics (test); b) seminary work (for example: "ecological problematics of a region where I was born")
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/SZ1041a