PdF:SZ7BP_2NB1 Nj pro pedagogy B - Informace o předmětu
SZ7BP_2NB1 Němčina pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D. (přednášející)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Marie Mészárosová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_2NB1/01: Út 13:25–14:10 učebna 55, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/02: Út 11:35–12:20 učebna 55, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/03: Út 12:30–13:15 učebna 55, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/04: Út 14:20–15:05 učebna 55, M. Mészárosová
SZ7BP_2NB1/05: Út 17:05–17:50 učebna 55, M. Mészárosová - Předpoklady
- SZ7BP_1NB1 Němčina pro pedagogy - A
SZ7BP_2NB1 ist die Fortsetzung des Deutschkurses SZ7BP_1NB1 auf dem Sprachniveu B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Die Voraussetzung für die Teilnahme ist der erfolgreiche Abschluss des Kurses SZ7BP_1NB1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz navazuje na předmět Němčina A z JS 2009 - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Der Schwerpunkt dieses Kurses ist Deutsch als studienbegleitende Sprache und die weitere Entwicklung der Sprachfertikeiten auf dem Niveau B1.Das Ziel des Unterrichts ist: 1. das Verstehen von authentischen deutschen Lese-und Hörtexten,die relevant für das Studium und die Studienrichtung sind, Einübung von Lese-und Hörstrategien 2.mündliche Präsentationen und Diskussionen, Gespräche führen, argumentieren, eigene Meinung ausdrücken 3.Briefe und kurze formelle Texte schreiben
- Osnova
- Themen: 1. Hochschulstudium 2. Masaryk-Universität 3. Die ältesten Unis in Europa 4. Pädagogische Fakultät der Masaryk-Universität 5. Pädagogik 6. Lehramtsstudium Grammatik: Morphologie und Syntax, Wortbildung, - Stufe B1
- Literatura
- doporučená literatura
- PERLMANN-BALME, Michaela. Themen 3 aktuell. Ismaning: Hueber Verlag, 2004, 168 s. ISBN 3-19-001692-5. info
- Výukové metody
- Seminare Praktische Übungen - Sprachkurs
- Metody hodnocení
- Deutschkurs,abgeschlossen mit einer Prüfung, die aus dem schriftlichen und mündlichen Teil besteht. Die Prüfung: 1.Schriftlicher Test in der letzten Unterrichtswoche: Leseverstehen, Hörverstehen,grammatische und syntaktische Konstruktionen (70%) 2. Mündliche Prüfung: A. Mein Studium an der Hochschule und mein Studienfach - eine Information und ein Gespräch B. Präsentation eines authentischen deutschen Textes mit Bezug auf die jeweilige Studienrichtung, am besten auf eine Seminararbeit oder auf eine andere Arbeit,Umfang des Textes 4 bis 5 Seiten A4 C. Diskussion zu dem Thema des präsentierten Textes, bzw. der ganzen Arbeit D. Konversation zu einem von den Themen aus dem Unterricht (1. und 2. Semester)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Závěrečný písemný test na úrovni B1. Minimální úspěšnost 70%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/SZ7BP_2NB1