DI3MK_OPR1 Odborná praxe 1

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 15. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Děcký (cvičící)
Učitelé fak. škol (cvičící), Ing. Jan Děcký (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Základní znalosti a dovednosti z didaktiky odborných předmětů
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: projektovat a vést výuku odborných předmětů svého oboru.Zpracovat projekt výuky odborného předmětu a závěry z hospitací
Osnova
  • Skupinová hospitace - ve fakultních školách: Individuální hospitace s výstupy ve vyučovacích hodinách Závěr hospitace - písemný záznam o průběhu hospitace podle pokynů učitele pedagogické praxe, analýza vyučovací hodiny
Literatura
  • ČADÍLEK, Miroslav a Aleš LOVEČEK. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003, 173 s. info
  • MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky [Maňák, 1991]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1991. info
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Vyučovací metody. Vyd. 3. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 341 s. info
Výukové metody
Praxe v odborných předmětech na fakultních středních odborných školách
Metody hodnocení
Zápočet, na základě absolvovaných praxí a odevzdaných seminárních prací
Informace učitele
LOVEČEK,A., ČADÍLEK,M. Didaktika odborných předmětů. Brno : 2001. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1995. MOJŽÍŠEK, L. Didaktika. Teorie vzdělání a vyučování. Praha : SPN, 1998. Maňák, J. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno : Paido,2001
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Specializace - strojírentství.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013.