PdF:SP4MK_CJRJ Analýza odborného textu - Rj - Informace o předmětu
SP4MK_CJRJ Analýza cizojazyčného odborného textu - ruský jazyk
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/1.2. 14 h. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
PhDr. Irina Hobzová (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník) - Garance
- PhDr. Květoslava Štěpánková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- So 20. 10. 13:55–16:30 učebna 10, Pá 2. 11. 15:45–18:20 učebna 1, Pá 30. 11. 11:10–13:45 učebna 2, Pá 7. 12. 14:50–16:40 učebna 59
- Předpoklady
- Znalost ruského jazyka na středně pokročilé úrovni - úroveň B1 podle ERR (absolvování dvousemestrálního kurzu v bakalářském studiu).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Jiné omezení: Požadované znalosti na úrovni B1 (ERR) se prověřují vstupním testem na úvodní konzultaci. Předmět si zapíší pouze ti studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test. - Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika pro učitele středních škol (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B2.Cílem výuky je rozvinout a doplnit základní dovednosti potřebné ke studiu odborné literatury, rozvinout dovednosti poslechové, komunikační, psaní v oblasti obecné i odborné.
- Osnova
- 1)Rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat o obecných i odborných tématech (cestování, zájmy,univerzita, systém školství, studovaný obor, bakalářská práce, diplomová práce)a prezentovat svou bakalářskou práci. 2)Rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti bez problémů orientovali i v obtížnějších obecných i odborných textech. 3)Systematicky rozšiřovat slovní zásobu v obecné rovině, získat přehled o obecně-vědní slovní zásobě a o základní odborné terminologii (vést si individuální slovníček studovaného oboru). 4)Rozvinout syntaktické dovednosti zejména v oblasi odborného jazyka. 5)Zopakovat a prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu (slovesa být a mít, vyjadřování nutnosti,přechodníky a přídavná jména slovesná). 6) V písemném projevu zvládnout napsat krátké shrnutí odborného článku, vyhledat klíčová slova a relevantní informnaci v textu a vyjádřit svůj názor k dané problematice.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
- Výukové metody
- Aktivní účast při výuce, plnění zadaných úkolů, samostatná práce. Doporučuje se četba a poslech v ruském jazyce. Nácvik výslovnosti, poslechová cvičení, nácvik porozumění čtenému odbornému textu, překlad do češtiny, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, psaní anotace, resumé, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace, nácvik odborné prezentace
- Metody hodnocení
- Jazykové cvičení. Výuka je zakončena zkouškou. Zkouška se skládá z písemného testu na úrovni B2 (rozbor textu, klíčová slova, vyhledávání specifických informací, interpretace a písemné vyjádření svého názoru),diskuse a prezentace.Účast je povinná - minimálně 75%.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Literatura: 1) Slovníky Č-R, R-Č slovník, Kopecký a kol., SPN, Praha, 1976 R-Č slovník, Vencovská a kol., LEDA, Praha, 2002 Č-R, R-Č slovník, Šroufková a kol. LEDA, Praha, 1998 R-Č technický slovník, Wagner, Montanex, Ostrava, 1999 Č-R technický slovník, Wagner, Montanex, Ostarava, 2001 Velký Č-R slovník, Sádlíková a kol, Leda, Praha 2006 2) Základní učebnice, konverzace Ruština nejen pro samouky, Nekolová a kol., Leda, Praha, 2002 Govoritě po-russki, Brčáková a kol., Leda, Praha, 2000 Č-R konverzace, Žofková, Hříbková, Leda, Praha, 2006 3) Gramatika Ruská gramatika v kostce, Balcar, Leda, 2005 Odborné texty a materiál k prezentaci jsou uloženy v ISu: /el/1441/podzim2009/SP4MK_CJRJ/um/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován naposledy.
Poznámka k periodicitě výuky: Předmět se vypisuje naposledy.
Předmět je vyučován v ruštině a je zakončen testem na úrovni B2.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/SP4MK_CJRJ