PdF:AJPV_JC2A Jazyková cvičení 2A - Informace o předmětu
AJPV_JC2A Jazyková cvičení 2A
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_JC2A/01: každé sudé úterý 13:00–14:40 učebna 60, A. Randall
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Students will use this class to practice their English and mainly develop their vocabulary by studying issues such as idioms, proverbs, similes, collocations, etc. Activities will vary from week to week. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students will be able to understand and explain English idioms, similes, proverbs, etc. They will be able to prepare a vocabulary exercise and present it and teach it to their peers.
- Osnova
- Session 1 Health and the Body
- Session 2 Work and Money
- Session 3 Feelings
- Session 4 Sport and Leisure
- Session 5 Technology
- Session 6 Travel and Transport
- Literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English idioms in use. 5th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 190 s. ISBN 0521789575. info
- WRIGHT, Jon. Idioms organiser :organised by metaphor, topic and key word. Edited by Jimmie Hill - Morgan Lewis, Illustrated by Bil Stott. Hove: LTP - Language teaching publications, 1999, 296 s. ISBN 1-899396-06-3. info
- WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Sven Nordqvist. London: Penguin English, 1982, 83 s. ISBN 0-14-080853-1. info
- Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
- Výukové metody
- class discussion, pair work, group work, work in learning centres, homework, self-tests (an e-learning course), students' presentations
- Metody hodnocení
- There will be discussion, pair-work and group-work. Course Requirements: Attendence is mandatory, students may miss 1 class but not more. Other requirements: 1. Active participation in lessons. 2. Preparation for lessons and homework where required. 3. Moodlinka course activities. 4. Presentations. At the end of the course there will be a vocabulary test. The passmark for the course is 70%, which is made up of a possible 30 marks for continuous assessment and a possible 70 marks for the test.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1922
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJPV_JC2A