AJPV_JC3A Jazyková cvičení 3A

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/1/0. 1 hodina. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJPV_JC3A/01: každé liché úterý 13:00–14:40 učebna 60, A. Randall
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will use this class to practice their English and mainly develop their vocabulary by studying issues such as idioms, proverbs, similes, collocations, etc. Activities will vary from week to week. As students are training to be teachers, they will be expected to take an active role in their own learning, with an eye toward understanding how to share information with their peers, and later their own students.At the end of the course students will be able to understand and explain English idioms, similes, proverbs, etc. They will be able to prepare a vocabulary exercise and present it and teach it to their peers.
Osnova
  • Session 1 Health and the Body
  • Session 2 Work and Money
  • Session 3 Feelings
  • Session 4 Sport and Leisure
  • Session 5 Technology
  • Session 6 Travel and Transport
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English idioms in use. 5th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, 190 s. ISBN 0521789575. info
  • WRIGHT, Jon. Idioms organiser :organised by metaphor, topic and key word. Edited by Jimmie Hill - Morgan Lewis, Illustrated by Bil Stott. Hove: LTP - Language teaching publications, 1999, 296 s. ISBN 1-899396-06-3. info
  • WATCYN-JONES, Peter. Test your vocabulary. Illustrated by Sven Nordqvist. London: Penguin English, 1982, 83 s. ISBN 0-14-080853-1. info
  • Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
Výukové metody
class discussion, pair work, group work, work in learning centres, homework, self-tests (an e-learning course), students' presentations
Metody hodnocení
There will be discussion, pair-work and group-work. Course Requirements: Attendence is mandatory, students may miss 1 class but not more. Other requirements: 1. Active participation in lessons. 2. Preparation for lessons and homework where required. 3. Moodlinka course activities. 4. Presentations. At the end of the course there will be a vocabulary test. The passmark for the course is 70%, which is made up of a possible 30 marks for continuous assessment and a possible 70 marks for the test.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1922
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/AJPV_JC3A