PdF:SPDR_RJB1 Cizí jazyk RJB1 - Informace o předmětu
SPDR_RJB1 Cizí jazyk na úrovni B1 Ruský jazyk
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 20/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Student si v průběhu studia zvolí ruský jazyk jako cizí a vykoná z něj zkoušku u příslušného garanta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, D-SPD) (2)
- Speciální pedagogika (tříleté) (program PdF, D-SPD) (2)
- Cíle předmětu
- 1. Četba cizojazyčné odborné literatury z okruhu studovaného vědního oboru ve vymezeném rozsahu – 100 stránek. 2. Zvládnutí klíčové odborné terminologie v cizím jazyce. 3. Zdokonalení se v základních akademických lingvistických dovednostech, podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosažení minimálně úrovně B1 v receptivních dovednostech. 4. Písemné vypracování strukturovaného životopisu, anotace přečtené literatury – odborného textu, tezí doktorské práce, souhrnu informací o současném zaměstnání, odbornosti, uchazečově doktorském studiu a jeho zaměření. Cílem předmětu je složení zkoušky z odborného cizího jazyka - angličtiny, francouzštiny, němčiny nebo ruštiny - dle výběru studenta. U zkoušky má doktorand prokázat, že je schopen s porozuměním číst text, sledovat odborný projev a hovořit o otázkách týkajících se daného oboru a vlastní doktorské práce.
- Osnova
- Písemná část zkoušky: Nejméně týden před konáním ústní části zkoušky student odevzdá mailem garantovi zvoleného cizího jazyka (ruského) v elektronické písemné podobě následující materiály, vypracované ve zvoleném cizím jazyce: 1. anotaci přečtené literatury – odborného textu s bibliografickými údaji 2. informaci o tématu doktorské práce 3. strukturovaný životopis 4. slovníček klíčové odborné terminologie, tj. vybrané odborné termíny z oblasti . Rozsah každé dílčí položky je minimálně 1 normovaná strana (tj. 1 800 znaků) v elektronické podobě. Ústní část zkoušky: V rámci ústní zkoušky doktorand prezentuje připravovanou doktorskou práci, je ověřena znalost klíčové odborné terminologie ve zvoleném cizím jazyce. Doktorand prokáže, že je schopen komunikovat a rovněž sledovat s porozuměním odborný psaný projev, dokáže prezentovat strukturu své připravované doktorské práce v cizím jazyce.
- Literatura
- povinná literatura
- Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- neurčeno
- BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé : učebnice pro přípravu ke státním jazykovým zkouškám. 3. upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 269 s. ISBN 8004266630. info
- CSIRIKOVÁ, Marie a Libuše URIEOVÁ. Odborný překlad v praxi : (na rusko-českém materiále). 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2005, 165 s. ISBN 8086898342. info
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Vyd. 1. Praha: Leda, 1999, 125 s. ISBN 80-85927-56-X. info
- ROZKOVCOVÁ, Ludmila, Zdeňka HANUSOVÁ a Stanislav STARÝ. Ruština pro vědecké a odborné pracovníky : kurs pro pokročilé. Praha: Academia, 1985. info
- Výukové metody
- Samostatné studium.
- Metody hodnocení
- Doktorand se samostudiem připravuje ke složení zkoušky z cizího jazyka. Zkouška se skládá z písemné a ústní části.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Charakteristika referenční úrovně B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (viz str. 24): Student rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají. Dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/SPDR_RJB1