PdF:UPVK_0030 Hygiena školního prostředí - Informace o předmětu
UPVK_0030 Hygiena školního prostředí
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Lucie Viková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Cílem evropské strategie výzkumu vztahu prostředí a zdraví je snížit zátěž populace škodlivými faktory prostředí a redukovat rizika se zvláštním zřetelem na vnímavou dětskou populaci. Předmět je věnován fyzikálně-technickým parametrům vnitřního prostředí školních budov.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Doplňující pedagogické studium pro učitele odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitel odborných předmětů na středních školách (program PdF, C-CV)
- DPS Učitelství odborného výcviku a praxe (program PdF, C-CV)
- Studium pro pracovníky v dopravní výchově a státní správě pro dopravu (program PdF, C-CV)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na dopravní výchovu (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na obchod a služby (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na technické obory (program PdF, C-CV)
- Učitelství praktického vyučování se zaměřením na zdravotnictví (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit.
- Osnova
- 1.Parametry ovlivňující školní prostředí
- 2.Tepelná pohoda
- 3.Světelná pohoda
- 4.Akustika učeben
- 5.Vnější hluk
- 6.Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků
- 7.Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu
- Literatura
- Výukové metody
- seminář
- Metody hodnocení
- Přednáška má ráz úvodu do problematiky, podmínkou úspěšného absolvování kurzu bude sepsání krátkého pojednání na téma, které si posluchač zvolí z předloženého seznamu témat.
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2013/UPVK_0030