PdF:RJ2BP_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3 - Informace o předmětu
RJ2BP_PJC3 Praktická jazyková cvičení 3
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Natalia Naumova, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_PJC3/01: Po 11:10–11:55 učebna 60, N. Naumova
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení komunikativních dovedností a prohloubení poznatků praktického jazyka. Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen konverzovat v rámci probraných témat; správně používat gramatické a stylistické prostředky; komunikovat v ruském jazyce s použitím nového lexika.
- Osnova
- Do obsahové částí předmětu byla zařazena základní konverzační témata:
- 1. Rodina a rodinné vztahy.
- 2. Dům a byt.
- 3. Město a vesnice.
- 4. Orientace ve městě.
- 5. Jídlo, stravování.
- 6. Doprava.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemnou a ústní závěrečnou zkouškou. Po úspěšném napsaní písemné části (je potřeba dosáhnout alespoň 75%) student může jít na část ústní. Ústní zkouška - volna konverzace s vyučující na zadané otázky. Kontroluje se použití slovní zásoby, výslovnost a intonace. Student ústně odpovídá i tzv. četbu (ruská kniha - 200 s., student ji předloží při ústním zápočtu) a poslech (audio, video, DVD - min. 1 film). K ústní zkoušce je student povinen přinést slovníček obsahující alespoň 50 nových výrazů.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/RJ2BP_PJC3