AJ_ZPA Základy položkové analýzy a interpretace výsledků testů

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
online. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Hulešová, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači se seznámí se základními pojmy a postupy položkové analýzy a s možnými interpretacemi výsledků podle typu testu. Budou schopni si uvědomit možná rizika nevhodných statistických postupů vedoucích k nevhodné interpretaci výsledků. Posluchači se seznámí jak s možnostmi analýzy při omezeném množství dat, tak s postupy pro analýzu většího množství dat. Budou schopni aplikovat základní principy a postupy typické pro klasickou teorii testů a ve velmi omezené míře též možnosti teorie odpovědi na položku. Budoucí učitelé anglického jazyka takto upevní a rozvinou své kompetence v oblasti testování, zejména při interpretaci výsledků testů.
Osnova
  • Vstupní data a čištění souboru Položková analýza a deskriptivní statistika Průměry, grafy, korelace Analýza distraktorů Základní pojmy a postupy v IRT
Literatura
    doporučená literatura
  • HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
    neurčeno
  • PALLANT, Julie. SPSS survival manual : a step by step guide to data analysis using SPSS. 4th ed. Maidenhead: Open University Press, 2010, xiv, 345. ISBN 9780335242399. info
  • Bachman, L. F. (2004) Statistical Analyses for Language Assessment. Cambridge: Cambridge University Press
  • Brown, J.D. (1997) Statistics Corner: Questions and Answers about Language Testing Statistics (Skewness and Kurtosis), Shiken, I ,1 : 16- 18
  • Alderson, J.C., Clapham, C.M. and Wall, D. (1995) Language Test Construction and Evaluation, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Brown, J.D. (1997) Statistics Corner: Questions and Answers about Language Testing Statistics (Reliability of Surveys), Shiken, 1,2: 17-19.
Výukové metody
úvodní přednáška, praktická cvičení online
Metody hodnocení
Zápočet – ukončení praktickým písemným úkolem (analýza dat)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: online.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016.