PdF:SP4MP_1NB2 Nj pro spec ped - C - Informace o předmětu
SP4MP_1NB2 Němčina pro speciální pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radim Herout (cvičící)
PhDr. Marie Mészárosová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4MP_1NB2/01: Čt 10:15–11:55 učebna 59, R. Herout
- Předpoklady
- Deutschkurs auf dem Sprachniveau B2. Die Voraussetzung für die Teilnahme an diesem Kurs ist das Beherrschen von Grundlagen der deutschen Sprache auf dem Sprachniveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz pro studenty, kteří úspěšně absolvovali kurzy A, B v bakalářském studiu. - Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-MA)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SS)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-TV)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Dieser Sprachkurs bereitet die Studenten auf die Arbeit mit deutschen Fachtexten zu Studien- und Berufszwecken vor. Es wird mit Lese- und Hörtexten auf dem Sprachniveau B2 gearbeitet und spezifische Merkmale der Fachsprache in der Lexik, Grammatik und Stilistik werden berücksichtigt. Geübt werden auch mündliche Präsentationen sowie schreiben von Resümees, Kommentaren, Esseys und formellen Briefen.
- Osnova
- Themen: 1. Sonderpädagogik - Grundwortschatz 2. Kommunikationsstörungen 3. Autismus 4. Lernbehinderung 5. ADHS Grammatik: 1. Wortbildung, 2. Morphologie: Verben und Verbformen, Adjektive, Substantive
- Literatura
- HABERSACK CH., a PUDE, A. Menschen. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning Deutschland: Hueber Verlag, 2013, 99 s. ISBN 978-3-19-301902-8. info
- PERLMANN-BALME, Michaela a Susanne SCHWALB. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2012, 119 s. ISBN 9783190012060. info
- KOITHAN, Ute. Aspekte : Mittelstufe Deutsch. Berlin: Langenscheidt, 2007, 176 s. ISBN 9783468474729. info
- Výukové metody
- Seminare Praktische Übungen - Sprachkurs: kommunikative Aktivitäten, Sprachübungen,schriftliche Aufgaben, Präsentationen, Feedback.
- Metody hodnocení
- Anforderungen: 1. Anwesenheit (1 Absenz erlaubt) und aktive Teilnahme 2. Hausaufgaben jede Woche 3. eine mündliche Präsentation 4. Abschlusstest (Bestehensgrenze 65 %)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/SP4MP_1NB2