PdF:SZ2MK_APdE Aplikace pedagogiky - Informace o předmětu
SZ2MK_APdE Aplikace pedagogiky
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (přednášející)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Cincibus Vacková (pomocník)
Mgr. BcA. Radka Kulichová, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2MK_APdE/01: Pá 4. 12. 14:50–18:20 učebna 35, R. Pospíšil
SZ2MK_APdE/02: So 12. 12. 14:50–18:20 učebna 35, R. Pospíšil - Předpoklady
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - identifikovat aktuální pedagogické problémy - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - porozumět současným problémům ve školství ČR - použít teoretické informace v praxi - vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - identifikovat aktuální pedagogické problémy - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - porozumět současným problémům ve školství ČR - použít teoretické informace v praxi - vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti
- Osnova
- Aktuální pedagogické informace. Přístupy k žákům s nápadným, resp. rušivým chováním. Negativní sebehodnoceni žáka a jeho příčiny. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce. Zdravotní rizika při pedagogické práci. Psychická zátěž učitelů. Učitelé a optimismus. Nadané dítě - podněty pro práci s nadaným žákem. Styly učení a možnosti jejich rozvíjení. Česká školní inspekce. Problematika genderu. Problematika řízení školy v praxi. Šikana ve školách.
- Literatura
- doporučená literatura
- POSPÍŠIL, Radek. Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. 1. vyd. MSD, Brno: Katedra pedagogiky, 2009, 100 s. ISBN 978-80-7392-096-8. info
- neurčeno
- JARKOVSKÁ, Lucie. Gender a společnost. In SMETÁČKOVÁ, Irena a Klára VLKOVÁ. Gender ve škole. Praha: Otevřená společnost, o.p.s., 2005, s. 26-31. ISBN 80-903331-2-5. info
- KASÍKOVÁ, Hana. Učime (se) spolupráci spoluprací. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 141 s. ISBN 8023946684. info
- BERAN, Vít. Učím s radostí :zkušenosti, lekce, projekty. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 2003, 237 s. ISBN 80-86106-09-8. info
- KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování : teoretické a praktické problémy. 1. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001, 179 stran. ISBN 8024601923. info
- MAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001, 46 stran. ISBN 8073150026. info
- Kafomet :katalog forem a metod práce pro I. a II. stupeň. Edited by Petr Hodek. Třebíč: Infra, 2000, [263] s. v. ISBN 80-902814-0-0. info
- GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 160 s. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
- ČERVENKA, Stanislav. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? :o individuálních projektech škol. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994, 126 s. ISBN 80-901662-2-9. info
- Výukové metody
- teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů
- Metody hodnocení
- Zápočet - seminární práce v rozsahu 5 stránek, kterou student odevzdá v elektronické nebo tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu
- Informace učitele
- Aktuální pedagogické informace. Přístupy k žákům s nápadným, resp. rušivým chováním. Negativní sebehodnoceni žáka a jeho příčiny. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce. Zdravotní rizika při pedagogické práci. Psychická zátěž učitelů. Učitelé a optimismus. Nadané dítě - podněty pro práci s nadaným žákem. Styly učení a možnosti jejich rozvíjení. Česká školní inspekce. Problematika genderu. Problematika řízení školy v praxi. Šikana ve školách.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/SZ2MK_APdE