PdF:SZ2MK_DGN1 Pedagogická diagnostika - Informace o předmětu
SZ2MK_DGN1 Pedagogická diagnostika
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Cincibus Vacková (pomocník)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (pomocník) - Garance
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2MK_DGN1/01: Pá 20. 11. 14:50–20:10 učebna 30, J. Šťáva, K. Vlčková
SZ2MK_DGN1/02: So 7. 11. 14:50–20:10 učebna 1, J. Šťáva, K. Vlčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Pedagogická diagnostika je pedagogická disciplína, která se zabývá zjišťováním, posuzováním a hodnocením procesuálních, obsahových a strukturálních aspektů edukačního procesu s cílem optimalizovat tento proces ve prospěch individuálního a sociálního rozvoje dítěte, žáka (studenta). Cílem předmětu je seznámení budoucích učitelů, s teoretickými základy pedagogické diagnostiky a vytvoření základů jejich profesionálních diagnostických dovedností.
- Osnova
- 1. Základní teoretická východiska pedagogické diagnostiky 2. Pedagogická diagnostika připravenosti dítěte na školní vzdělávání 3. Pedagogická diagnostika žáka (studenta) v podmínkách školního vyučování 4. Diagnostika rodiny jako výchovného činitele 5. Metody diagnostikování průběhu a výsledků vzdělávání 6. Pedagogická diagnostika výchovných činností 7. Diagnostika sociálního klimatu školní třídy 8. Metody testování 9. Diagnostika související s profesionální orientací žáků a studentů 10. Diagnostika zvládání zátěže u dětí a dospívajících Seznam odborné literatury (obsahuje základ předmětu)
- Literatura
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 9788073673260. info
- SPÁČILOVÁ, Hana. Pedagogická diagnostika v primární škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 74 s. ISBN 8024405687. info
- HRABAL, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2002, 199 stran. ISBN 8024603195. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy : příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999, 91 s. ISBN 8085931680. info
- DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1. vyd. Jinočany: H & H, 1992, 106 s. ISBN 80-85467-69-0. info
- Výukové metody
- Výukové metody ve vyučovacím jazyce: teoretická příprava formou přednášky se samostatným studiem odborných zdrojů a využitím distančních materiálů v elektronické podobě
- Metody hodnocení
- domácí práce, pozorování ve škole, ústní nebo písemná zkouška písemný test má 10 otázek, k úspěšnému splnění je nutné zodpovědět 10 - 5 otázek správně
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/SZ2MK_DGN1