PdF:FJ3001 Aktivizující prostředky v jazy - Informace o předmětu
FJ3001 Aktivizující prostředky v jazykové třídě
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3001/01: každou lichou středu 16:40–18:20 učebna 56, H. Kyloušková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (3)
- Cíle předmětu
- Studenti se v předmětu seznámí s různými aktivitami k prohloubení jazykových a řečových kompetencí ve výuce francouzského jazyka. Budou představeny různé didaktické hry vhodné pro žáky základních škol. Každá skupina aktivizujících prostředků bude vždy uvedena krátkým teoretickým úvodem, kde se nastíní cíl a možnost použití. Následovat budou didaktické postupy pro práci ve výuce.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu budou studenti schopni: naplánovat vhodné hry pro procvičování různých dovedností ve třídě; vytvořit si zásobárnu různých aktivit; uplatnit své poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Didaktické hry: představovací, jazykové (gramatické, lexikální, pravopisné, fonetické), komunikativní (jeux de rôle), stolní, pohybové atd.
- Literatura
- Beacco, J.-C. (2000). Les dimensions culturelles des enseignements des langues : des mots aux discours. Paris: Hachette.
- Bustardet, A. (2010). Pleins feux sur la chanson jeune public. Paris: Didier jeunesse.
- Silva Ochoa. H. (2008). Le jeu en classe de langue. Paris: CLE International.
- Vanthier, H. (2009). L’enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International.
- Weiss, F. (2002). Jouer, communiquer, apprendre. Paris: Hachette.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, konzultace.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast (70%), seminární práce, prezentace. Studentům kombinovaného studia se doporučuje zúčastnit alespoň tří seminářů.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Upřesnění k ukončení předmětu: Studenti prezenční formy studia kromě aktivní účasti vypracují jeden metodický list ve francouzském jazyce na různé aktivity spojené s využitím herních aktivit ve výuce francouzského jazyka na základní škole. Studentům kombinovaného studia se doporučuje zúčastnit alespoň tří seminářů. Jinak pracují samostatně na základě doporučené literatury a pokynů vyučujícího ve studijních oporách. Kontrola probíhá na základě vypracovaných písemných úkolů v průběhu semestru. Na závěr studenti zpracují 3 metodické listy ve francouzském jazyce na různé aktivity spojené s využitím herních aktivit ve výuce francouzského jazyka na základní škole. Pokud se aktivně zúčastní většiny seminářů, vypracují pouze jeden metodický list jako studenti prezenční formy studia. Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/FJ3001