PdF:JVp037 NJ pro spec./soc. ped. - C - Informace o předmětu
JVp037 Němčina pro speciální/sociální pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radim Herout (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp037/01: St 15:45–17:25 učebna 64, R. Herout
- Předpoklady
- Deutschkurs auf dem Sprachniveau B2. Die Voraussetzung für die Teilnahme an diesem Kurs ist das Beherrschen von Grundlagen der deutschen Sprache auf dem Sprachniveau B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Dieser Sprachkurs bereitet die Studenten auf aktive Kommunikation in verschiedenen Situationen vor. Es wird mit Lese- und Hörtexten auf dem Sprachniveau B2 gearbeitet und spezifische Merkmale der Fachsprache in der Lexik, Grammatik und Stilistik werden berücksichtigt. Geübt werden auch mündliche Präsentationen sowie schreiben von Resümees, Kommentaren und formellen Briefen.
- Osnova
- Themen: 1. Sonderpädagogik - Grundwortschatz 2. Kommunikationsstörungen 3. Autismus 4. Lernbehinderung 5. ADHS oder nach Absprache Grammatik: 1. Wortbildung, 2. Morphologie: Verben und Verbformen, Adjektive, Substantive
- Literatura
- HABERSACK CH., a PUDE, A. Menschen. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning Deutschland: Hueber Verlag, 2013, 99 s. ISBN 978-3-19-301902-8. info
- PERLMANN-BALME, Michaela a Susanne SCHWALB. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2012, 119 s. ISBN 9783190012060. info
- KOITHAN, Ute. Aspekte : Mittelstufe Deutsch. Berlin: Langenscheidt, 2007, 176 s. ISBN 9783468474729. info
- Výukové metody
- Seminare Praktische Übungen - Sprachkurs: kommunikative Aktivitäten, Sprachübungen, schriftliche Aufgaben, Präsentationen, Feedback.
- Metody hodnocení
- Anforderungen: 1. Anwesenheit (1 Absenz erlaubt) und aktive Teilnahme 2. Hausaufgaben jede Woche 3. mündliche Präsentation/Lernaktivität im Semester vorbereiten 4. Abschlusstest (Bestehensgrenze 65 %)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Kurz na úrovni B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/JVp037