PdF:SZ2BP_SZP1 Sebezkušenost profese 1 - Informace o předmětu
SZ2BP_SZP1 Sebezkušenostní příprava na profesi 1
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/0. 3x180 minut. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Michovská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Fikejs (pomocník)
Mgr. Ivana Kupčíková, DiS. (pomocník) - Garance
- Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ2BP_SZP1/01: Pá 22. 9. 8:25–11:55 učebna 67, Pá 3. 11. 8:25–11:55 učebna 67, Pá 24. 11. 8:25–11:55 učebna 67, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/02: Pá 22. 9. 13:00–16:30 učebna 67, Pá 3. 11. 13:00–16:30 učebna 67, Pá 1. 12. 13:00–16:30 učebna 67, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/03: Pá 13. 10. 8:25–11:55 učebna 67, Pá 10. 11. 8:25–11:55 učebna 67, Pá 15. 12. 8:25–11:55 učebna 67, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/04: Pá 13. 10. 13:00–16:30 učebna 67, Pá 24. 11. 13:00–16:30 učebna 67, Pá 15. 12. 13:00–16:30 učebna 67, T. Andrášik
SZ2BP_SZP1/05: Pá 22. 9. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 27. 10. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 24. 11. 8:25–11:55 učebna 28a, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/06: Pá 22. 9. 13:00–16:30 učebna 28a, Pá 27. 10. 13:00–16:30 učebna 39, Pá 24. 11. 13:00–16:30 respirium (4. nadzemní podlaží), L. Škarková
SZ2BP_SZP1/07: Pá 20. 10. 8:25–11:55 učebna 34, Pá 3. 11. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 1. 12. 8:25–11:55 učebna 75, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/08: Pá 20. 10. 13:00–16:30 učebna 20, Pá 3. 11. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 1. 12. 13:00–16:30 učebna 75, L. Škarková
SZ2BP_SZP1/09: Pá 6. 10. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 27. 10. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 24. 11. 8:25–11:55 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/10: Pá 6. 10. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 27. 10. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 24. 11. 13:00–16:30 učebna 75, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/11: Pá 13. 10. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 3. 11. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 1. 12. 8:25–11:55 učebna 28a, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/12: Pá 13. 10. 13:00–16:30 učebna 28a, Pá 3. 11. 13:00–16:30 učebna 28a, Pá 1. 12. 13:00–16:30 učebna 28a, P. Svojanovský
SZ2BP_SZP1/13: Pá 22. 9. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 20. 10. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 8. 12. 8:25–11:55 učebna 75, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/14: Pá 22. 9. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 20. 10. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 8. 12. 13:00–16:30 učebna 75, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/15: Pá 13. 10. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 10. 11. 8:25–11:55 učebna 75, Pá 15. 12. 8:25–11:55 učebna 75, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/16: Pá 13. 10. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 10. 11. 13:00–16:30 učebna 75, Pá 15. 12. 13:00–16:30 učebna 75, J. Nehyba
SZ2BP_SZP1/17: Pá 6. 10. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 10. 11. 8:25–11:55 učebna 28a, Pá 8. 12. 8:25–11:55 učebna 28a, M. Košatková
SZ2BP_SZP1/18: Pá 6. 10. 13:00–16:30 učebna 28a, Pá 10. 11. 13:00–16:30 učebna 28a, Pá 8. 12. 13:00–16:30 učebna 28a, M. Košatková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 400 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/400, pouze zareg.: 0/400
Jiné omezení: jednotlivé seminární skupiny mají kapacitu 15 studentů - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- • Umožnit studentům reálnou sebezkušenost s vybranými tématy (viz témata semináře) osobnostního a profesního rozvoje skrze zkušenostní učení s důrazem na reflexi. • Vést studenty k postupnému přebírání odpovědnosti za vlastní proces učení. Student po skončení semináře bude: • lépe rozumět vlastnímu procesu sebereflexe ve vztahu k vybraným oblastem (viz témata semináře) • mít více prozkoumaná vybraná témata (viz témata semináře) osobnostního rozvoje (např. jakým způsobem se nejlépe učí aj.) a profesního rozvoje (např. jaké má vlastní subjektivní pojetí výuky aj.)
- Osnova
- 1. blok: Úvod (Co je pro mě sebezkušenost?; Já a vrstvy mé osobnosti) 2. blok: Jak mě kdo ovlivnil v životě; analýza scénářů komunikace 3. blok: Já ve skupině; moje moc ve skupině
- Literatura
- STEPHENS, Dale J. Vzdělávejte se po svém. Brno: Flow, o.s. 2013.
- HATTIE, John a Gregory C. R. YATES. Visible learning and the science of how we learn. First published. London: Routledge, 2014, xvii, 349. ISBN 9780415704991. info
- LUDWIG, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2013, 271 stran. ISBN 9788087270516. URL info
- WAITZKIN, Josh. The art of learning : an inner journey to optimal performance. 1st pbk. ed. New York: Free Press, 2008, xxi, 265. ISBN 9780743277464. info
- PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení : perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 248 s. ISBN 8072900927. info
- SCHÖN, Donald A. The reflective practitioner : how professionals think in action. Aldershot: Ashgate, 1991, x, 374. ISBN 9781857423198. info
- Výukové metody
- Facilitace zkušenostního učení ve skupině s důrazem na reflexi pomocí vybraných metod, které berou v potaz celou osobu učícího (kognitivní, afektivní a konativní aspekty; explicitní i tacitní dimenzi znalostí). Jedná se např. o metody systemické modelování, koučování, aj.
- Metody hodnocení
- pravidelná docházka studenta na seminář
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/SZ2BP_SZP1