PdF:TI9002 Využití ICT k tvorbě didaktick - Informace o předmětu
TI9002 Využití ICT k tvorbě didaktických pomůcek
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI9002/01: Út 12:05–13:45 učebna 28, M. Dosedla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu budou studenti schopni: Orientovat se v možnostech a využití širšího spektra programového vybavení k tvorbě didaktických pomůcek na PC. Využívat grafický software k přípravě pracovních listů a dalších pomůcek. Efektivně využívat PC k tvorbě interaktivních didaktických pomůcek. Vytvořit samostatně didaktickou pomůcku s možností praktického využití v edukaci žáků.
- Osnova
- 1. – 4. týden: Tvorba interaktivních didaktických pomůcek Využití software pro interaktivní tabule, specifického software Adobe Captivate a jiných programů pro tvorbu interaktivních prezentací a pomůcek. 5. – 8. týden: Tvorba didaktických pomůcek s využitím grafických aplikací na PC Využití vektorových (a rastrových) editorů k přípravě pracovních listů a dalších didaktických pomůcek pro cílovou skupinu dětí a žáků. 9. – 12. týden: Samostatné / skupinové projekty s využitím získaných znalostí Projekty specifické vzhledem ke studovanému oboru a specializaci. (speciální pedagogika – rozvoj komunikace, piktogramy, výměnný komunikační systém, nácvik specifických dovedností - pracovní listy a sešity, didaktické pomůcky)
- Literatura
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning
- Výukové metody
- cvičení, diskuze, projekt
- Metody hodnocení
- Zpracování projektu s cílem přípravy didaktické pomůcky pro nácvik dovedností žáků, vytvořené s využitím informačních a komunikačních technologií
- Informace učitele
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning
Předmět bude otevřen při minimálním počtu 5 aktivních studentů. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/TI9002