PdF:XPPp02 Vstupní pedagogická praxe - Informace o předmětu
XPPp02 Vstupní pedagogická praxe
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/1/3.3. 1 týden. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Soňa Kudelová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XPPp02/01: Út 26. 9. 13:00–16:30 učebna 36, Út 3. 10. 13:00–16:30 učebna 36, Út 24. 10. 13:00–16:30 učebna 36, L. Grůzová
XPPp02/02: Út 26. 9. 13:00–16:30 učebna 33, Út 3. 10. 13:00–16:30 učebna 33, Út 24. 10. 13:00–16:30 učebna 33, I. Žaloudíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět současné mateřské škole;
- poznat dynamiku a intenzitu vlastního chování a prožívání, své sebepojetí;
- použít informace o sobě k poznání svých silných stránek a jejich rozvíjení;
- vytvořit deník praxe;
- předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) tvrzení o různorodosti vzdělávacích programů;
- interpretovat různé vzdělávací styly učitele; - Osnova
- Praxe probíhá po dobu jednoho týdne na fakultních mateřských školách v Brně, které byly ohodnoceny ČŠI jako příklady dobré praxe. Školy jsou vybírány tak, aby se lišily svým zaměřením (Daltonský plán, Začít spolu, Podpora zdraví v MŠ, běžné mateřské školy). Praxe je výhradně hospitační, studenti pozorují prostředí, učitele a děti. Na praxi navazují reflektivní semináře, kterých se účastní pedagog a psycholog z řad vysokoškolských učitelů. Studenti poznávají dynamiku svého chování a prožívání, své sebepojetí. Poznávají silné stránky své osobnosti se zaměřením na jejich další rozvoj.
- Literatura
- povinná literatura
- BLATNÝ, Marek. Psychologie osobnosti : hlavní témata, současné přístupy. Vydání 1. Praha: Grada, 2010, 301 stran. ISBN 9788024734347. URL info
- VALENTA, Josef. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom & Aisis, 2000, 95 s. ISBN 80-86106-08-X. info
- doporučená literatura
- SLEZÁČKOVÁ, Alena. Pozitivní psychologie – užitečný zdroj inspirace pro prevenci sociálně patologických jevů. In Prevence. 1. vyd. Praha: Život bez závislosti, 2015, s. 6-7. ISSN 1214-8717. info
- HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 9788073677558. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Pozitivní psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 195 s. ISBN 80-7178-835-X. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život : sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 2. vyd. Praha: Portál, 1995. ISBN 8071780421. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život :sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 174 s. ISBN 80-85282-79-8. info
- Výukové metody
- pozorování v mateřské škole, seminář
- Metody hodnocení
- 4 návštěvy mateřské školy; písemná esej;
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/XPPp02