PdF:AJ1105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1 - Informace o předmětu
AJ1105 Praktický jazyk 3A - úroveň C1
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ1105/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
- Předpoklady
- ( AJ1102 Praktický jazyk 1B && AJ1204 Gramatika B && AJ1202 Fonetika a fonologie B && AJ1104 Praktický jazyk 2B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Student/ka
bude schopen/schopna se plynule vyjádřit k diskutovaným tématům;
bude schopen/schopna v písemné i ústní formě demonstrovat nově nabyté znalosti včetně terminologie související s edukační realitou;
bude schopen/schopna prokázat porozumění základním principům výuky cizího jazyka a plynule o nich hovořit;
bude schopen/schopna sdílet zkušenost z výukové praxe s ostatními studenty a analyzovat výukové situace za použití vhodné terminologie;
bude schopen/schopna reflektovat vlastní učení se cizímu jazyku. - Výstupy z učení
- Students
will be able to demostrate newly acquired knowledge including relevant terminology pertaining to educational reality both in spoken and written discourse;
will be able to show understanding of basic principles of English language teaching and talk about them with a great degree of fluency;
will be able to share with other students their teaching experince and analyse teaching situations using relevant terminology;
will be able to reflect on their own foreign language learning. - Osnova
- 1. Vytvoření učící se komunity studentů. Práce s akademickým textem.
- 2. Lingvistické kompetence a jejich role v komunikaci. Kolokace a idiomatické výrazy.
- 3. Výuka slovní zásoby – výběr a způsoby prezentace. Prostředky koheze v akademickém textu.
- 4. Procvičování a recyklace slovní zásoby. Členy a determinanty.
- 5. Výuka výslovnosti – způsoby výuky. Množné číslo u slov přejatých, jejich výslovnost.
- 6. Procvičování výslovnosti – problematické oblasti pro českého žáka. Podstatná jména složená.
- 7. Výuka gramatických struktur. Interpunkce, zejména pravidla psaní čárek.
- 8. Od přesnosti k plynulosti – procvičování gramatických struktur. Nepřímá řeč, nepřímá otázka.
- 9. Výuka pragmatické kompetence (funkční jazyk). Způsobová slovesa.
- 10. Analýza chyb. Inverze.
- 11. Poskytování konstruktivní zpětné vazby. Gerundium a infinitiv.
- 12. Diskuze nad učitelskými portfolii.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University, 2010, 168 s. ISBN 9780194594585. info
- doporučená literatura
- Oxford advanced learner's dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2000, 1 CD-ROM. ISBN 0194367959. info
- Oxford collocations dictionary : for students of English. Edited by Colin McIntosh - Ben Francis - Richard Poole. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2009, xii, 963. ISBN 9780194325387. info
- UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. info
- Výukové metody
- V rámci předmětu Praktický jazyk 3A – C1 mají studenti příležitost dále rozvíjet řečové dovednosti (mluvení, poslech, čtení a psaní) v ryze interaktivním formátu jako jsou skupinové diskuze, jazyková cvičení, písemné seminární práce, výuková videa a prezentace. Kurz také studentům umožňuje vyzkoušet si různé techniky a metody učení se cizímu jazyku. Práce je organizována v centrech aktivit facilitovaných jak učitelem, tak studenty.
- Metody hodnocení
- Průběžné hodnocení zahrnuje aktivní práci v centrech aktivit, pravidelné přispívání do diskusních fór či práci s materiály dostupnými online. Kurz je zakončen ústní zkouškou, při které se očekává schopnost pokročilé analýzy učitelského portfolia.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1610
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/AJ1105