AJ3401 Didaktika anglického jazyka 1A

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ3401/Kombi01: Pá 21. 9. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 12. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 26. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 9. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 23. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 7. 12. 8:00–9:50 učebna 54, M. Sojková Šamalová
AJ3401/Kombi02: Pá 5. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 19. 10. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 2. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 16. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 30. 11. 8:00–9:50 učebna 54, Pá 14. 12. 8:00–9:50 učebna 54, M. Sojková Šamalová
AJ3401/Prez03: Po 14:00–15:50 učebna 57, M. Sojková Šamalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course focuses on different methods and approaches in English language teaching (ELT). At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Výstupy z učení
At the end of the course students will be able to demonstrate an understanding of the main concepts and ideas and to apply different methods and approaches in English language teaching (ELT). Students will be able to make informed decisions in selecting positive aspects of different methods and approaches and create their own eclectic approach to ELT.
Osnova
  • 1. Introduction, course requirements, presentations
  • 2. Grammar-Translation Method
  • 3. Direct Method
  • 4. Audio-Lingual Method
  • 5. TPR
  • 6. Suggestopedia
  • 7. Communicative approach
  • 8. The role of mother tongue in foreign language teaching
  • 9. Task-based learning
  • 10. Lexical approach
  • 11. CLIL
  • 12. Eclectic approach, post-method era, learner-centred approach.
Literatura
    povinná literatura
  • LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. 3rd ed. Oxford: Oxford University, 2011, xix, 252. ISBN 9780194423601. info
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
    neurčeno
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994. info
Výukové metody
Seminar, group discussions, presentations, observation.
Metody hodnocení
Assessment methods and criteria: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation, teaching practice task.
Students who did not pass the bachelor exam in ELT methodology: interview for colloquy
contributions in mood-link-a discussion forums, essay.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.